Seinäjoen ammattikorkeakoulun vuoden 2013 lastenkirjaprojektin markkinointiviestinnän suunnittelu ja toteutus : Layers-lastenkirjaprojekti
Brunfeldt, Elina (2013)
Brunfeldt, Elina
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305056291
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305056291
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä Seinäjoen ammattikorkeakoulun vuoden 2013 lastenkirjaprojektille markkinointiviestinnän suunnitelma ja toteuttaa sen perusteella markkinointimateriaali. Työ painottui produktiiviseen osuuteen eli markkinointimateriaalien visuaaliseen ilmeeseen.
Sisällönanalyysin kautta taulukoitiin Layers-lastenkirjaprojektin tärkeimpien viestinnällisten ominaisuuksien esiintyminen kaikissa tähänastisissa markkinointimateriaaleissa ja niiden tulemissa. Sisällönanalyysin kautta pyrittiin parantamaan tämän vuoden markkinointimateriaaleja.
Projektin markkinoinnin primäärisenä kohderyhmänä on media. Tavoitteena oli saada projekti kohderyhmän tietoisuuteen ja saada enemmän mediajulkisuutta, kuin viime vuonna.
Teoriaosuudessa käytiin läpi imagoon ja mielikuvaan vaikuttavia tekijöitä, ja määriteltiin tärkeimmät tekijät.
Työn produktiivisessa osuudessa pyrittiin mahdollisimman hyvin noudattamaan edellisvuoden graafista ohjeistoa ja sisällönanalyysin kautta parantamaan markkinointimateriaaleja.
Sisällönanalyysin kautta taulukoitiin Layers-lastenkirjaprojektin tärkeimpien viestinnällisten ominaisuuksien esiintyminen kaikissa tähänastisissa markkinointimateriaaleissa ja niiden tulemissa. Sisällönanalyysin kautta pyrittiin parantamaan tämän vuoden markkinointimateriaaleja.
Projektin markkinoinnin primäärisenä kohderyhmänä on media. Tavoitteena oli saada projekti kohderyhmän tietoisuuteen ja saada enemmän mediajulkisuutta, kuin viime vuonna.
Teoriaosuudessa käytiin läpi imagoon ja mielikuvaan vaikuttavia tekijöitä, ja määriteltiin tärkeimmät tekijät.
Työn produktiivisessa osuudessa pyrittiin mahdollisimman hyvin noudattamaan edellisvuoden graafista ohjeistoa ja sisällönanalyysin kautta parantamaan markkinointimateriaaleja.