Markkinointiviestintäsuunnitelma : case toiminimi Sari Kares
Kares, Sari (2013)
Kares, Sari
Turun ammattikorkeakoulu
2013
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066757
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066757
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on etsiä ne ulkoisen markkinoinnin keinot, jotka soveltuvat Tmi Sari Karekselle ja ovat toteutettavissa sekä perehtyä kyseisten markkinointikeinojen mahdollisimman tehokkaaseen käyttöön yrityksen markkinoinnissa. Työssä on keskitytty ulkoisen markkinoinnin keinoista Internetissä saatavilla oleviin edullisiin markkinointikeinoihin sekä vastavuoroisuusmarkkinointiin, jota yrittäjä voi toteuttaa jokapäiväisessä elämässä.
Tmi Sari Kares on graafisen alan yritys, joka suunnittelee mainoksia, lehtien taittotöitä, logoja, pakkaussuunnittelua, erilaisia kortteja ja Internet-sivustoja. Työssä perehdyttiin tutkimuksiin sosiaalisen median käytöstä markkinoinnissa, Internet-sivuston päivitystaajuudesta ja asiasanoista hakukoneiden suhteen.
Yritykselle suunniteltiin ja toteutettiin yritysnimi ja logo, suunnitelma markkinointiin ja käyttäytymiseen sosiaalisessa mediassa sekä päivitysaikataulu sosiaalisen median sivuille ja Internet-sivuille niistä tehtyjen tutkimusten valossa.
Työn aikana testattiin sosiaalisen median markkinointikeinoja yrityksen logoäänestyksessä, jolla saatiin omakohtaista kokemusta sivuston kävijämääristä päivityksen yhteydessä ja siitä, kuinka lyhytaikainen vaikutus tällä kävijämääriin oli.
Yritykselle suunniteltiin persoonabrändi, valittiin logo äänestyksen perusteella. Äänestyksessä päästiin kokeilemaan sosiaalisen median vaikutusta sivun kävijämääriin sekä aktiivisuuden liikkuvuutta, kun päivityksestä oli kulunut aikaa viikko.
Tutkittiin ja päätettiin Internet-sivuston sekä sosiaalisen median päivitystaajuudet. Internet-sivuston päivitystaajuudeksi asetettiin korkeintaan 1 kk. Sosiaalisen median päivitykset tulee suorittaa vähintään kerran viikossa aktiivisuuden ylläpitämiseksi sivuilla. Markkinoinnissa myös työt markkinoivat itseään ja yrityksen toimintaperiaatteena on tehdä asiakkaiden näköisiä töitä, joilla saadaan portfoliossa näytettyä yrittäjän monipuolisuus tekijänä.
Työstä löytyvät tämän hetken tutkimusten mukaiset vinkit erityisesti sosiaalisen median käyttöön markkinoinnissa pienyrityksen näkökulmasta.
Tmi Sari Kares on graafisen alan yritys, joka suunnittelee mainoksia, lehtien taittotöitä, logoja, pakkaussuunnittelua, erilaisia kortteja ja Internet-sivustoja. Työssä perehdyttiin tutkimuksiin sosiaalisen median käytöstä markkinoinnissa, Internet-sivuston päivitystaajuudesta ja asiasanoista hakukoneiden suhteen.
Yritykselle suunniteltiin ja toteutettiin yritysnimi ja logo, suunnitelma markkinointiin ja käyttäytymiseen sosiaalisessa mediassa sekä päivitysaikataulu sosiaalisen median sivuille ja Internet-sivuille niistä tehtyjen tutkimusten valossa.
Työn aikana testattiin sosiaalisen median markkinointikeinoja yrityksen logoäänestyksessä, jolla saatiin omakohtaista kokemusta sivuston kävijämääristä päivityksen yhteydessä ja siitä, kuinka lyhytaikainen vaikutus tällä kävijämääriin oli.
Yritykselle suunniteltiin persoonabrändi, valittiin logo äänestyksen perusteella. Äänestyksessä päästiin kokeilemaan sosiaalisen median vaikutusta sivun kävijämääriin sekä aktiivisuuden liikkuvuutta, kun päivityksestä oli kulunut aikaa viikko.
Tutkittiin ja päätettiin Internet-sivuston sekä sosiaalisen median päivitystaajuudet. Internet-sivuston päivitystaajuudeksi asetettiin korkeintaan 1 kk. Sosiaalisen median päivitykset tulee suorittaa vähintään kerran viikossa aktiivisuuden ylläpitämiseksi sivuilla. Markkinoinnissa myös työt markkinoivat itseään ja yrityksen toimintaperiaatteena on tehdä asiakkaiden näköisiä töitä, joilla saadaan portfoliossa näytettyä yrittäjän monipuolisuus tekijänä.
Työstä löytyvät tämän hetken tutkimusten mukaiset vinkit erityisesti sosiaalisen median käyttöön markkinoinnissa pienyrityksen näkökulmasta.