Rekrytointi ja rekrytointimarkkinointi case: Iceberg design
Isberg, Niklas (2013)
Isberg, Niklas
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305025944
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305025944
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli rekrytointi ja rekrytointimarkkinointi. Tavoitteena oli tutkia nykyaikaisia menetelmiä, joita tarvitaan onnistuneessa rekrytoinnissa. Teoreettisen materiaalin lisäksi fiktiiviselle yritykselle luotiin konsepti, johon kuului lehti-ilmoitus, logon suunnittelu ja internetsivut.
Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa käsiteltiin sosiaalista mediaa, internetiä yleisesti ja perinteisen median roolia nykyaikaisessa rekrytoinnissa. Työssä käytiin lävitse asioita, joita rekrytoivan yrityksen tulee muistaa rekrytointistrategiaa suunnitellessaan.
Opinnäytetyön toiminnalliseen osuuteen kuului lehti-ilmoituksen, logon ja internet-sivujen suunnittelu. Lehti-ilmoitusta varten tutkittiin ilmoitushintoja, joiden pohjalta suunniteltiin ilmoitus. Logon yhteyteen luotiin ohjeisto, jota tulee noudattaa logoa käytettäessä. Lisäksi työssä tutkittiin yritysilmeen tärkeyttä internetsivujen luoman imagon kautta.
Opinnäytetyön teoreettisessa osuudessa käsiteltiin sosiaalista mediaa, internetiä yleisesti ja perinteisen median roolia nykyaikaisessa rekrytoinnissa. Työssä käytiin lävitse asioita, joita rekrytoivan yrityksen tulee muistaa rekrytointistrategiaa suunnitellessaan.
Opinnäytetyön toiminnalliseen osuuteen kuului lehti-ilmoituksen, logon ja internet-sivujen suunnittelu. Lehti-ilmoitusta varten tutkittiin ilmoitushintoja, joiden pohjalta suunniteltiin ilmoitus. Logon yhteyteen luotiin ohjeisto, jota tulee noudattaa logoa käytettäessä. Lisäksi työssä tutkittiin yritysilmeen tärkeyttä internetsivujen luoman imagon kautta.