Windows Phone -pelin kehitys ja julkaisu
Viitalähde, Saku (2013)
Viitalähde, Saku
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2013
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305107662
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305107662
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää ja edistää olemassa olevan Windows Phone -pelin alkua. Pelistä oli olemassa pieni versio, josta ohjelmaa lähdettiin kehittämään eteenpäin. Tarkoituksenani oli suunnitella ja toteuttaa peliin lisää sisältöä, korjata mahdollisia vikoja ja julkaista peli puhelimen kaupassa.
Projektin aikana oli tarkoitus tehdä useampi päivitys puhelinkauppaan sekä saada luotua selkeät ohjeet, miten julkaisu kauppaan tapahtuu ja mitä silloin pitää ottaa huomioon.
Projektin tarjoava yritys sai pelin kauppaan sekä päivitettyä sitä useamman kerran. Peliin saatiin tuotua projektin aikana uutta sisältöä ja monia vikoja saatiin korjattua. Projektin aikana kohdattiin muutamia ongelmia, jotka hidastivat hieman pelin kehitystä, mutta nekin selvitettiin. Projektin aikana tutustuttiin myös kaupassa julkaisuun ja sen asettamiin rajoihin. Kokemusten perusteella ohjeet julkaisulle saatiin laadittua.
Tulokseksi saatiin peli, jota on nyt ladattu useita tuhansia kertoja ympäri maailmaa. Tulevaisuudelle saatiin myös hyvät suunnitelmat pitkälle eteenpäin, jolloin pelin kehittäminen jatkossa olisi helpompaa.
Projektin aikana oli tarkoitus tehdä useampi päivitys puhelinkauppaan sekä saada luotua selkeät ohjeet, miten julkaisu kauppaan tapahtuu ja mitä silloin pitää ottaa huomioon.
Projektin tarjoava yritys sai pelin kauppaan sekä päivitettyä sitä useamman kerran. Peliin saatiin tuotua projektin aikana uutta sisältöä ja monia vikoja saatiin korjattua. Projektin aikana kohdattiin muutamia ongelmia, jotka hidastivat hieman pelin kehitystä, mutta nekin selvitettiin. Projektin aikana tutustuttiin myös kaupassa julkaisuun ja sen asettamiin rajoihin. Kokemusten perusteella ohjeet julkaisulle saatiin laadittua.
Tulokseksi saatiin peli, jota on nyt ladattu useita tuhansia kertoja ympäri maailmaa. Tulevaisuudelle saatiin myös hyvät suunnitelmat pitkälle eteenpäin, jolloin pelin kehittäminen jatkossa olisi helpompaa.