Peliohjelmointi C#:lla ja XNA:lla
Kavander, Teppo (2013)
Kavander, Teppo
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305137940
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305137940
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia 2D-pelien ohjelmointia ja erilaisia ohjelmointitapoja pelien yleisimpien piirteiden toteuttamiseen.
Opinnäytetyössä rakennettiin 2D-tasoloikkapeli ja sen myötä käsiteltiin peliohjelmoinnin perustekniikoita kuten tile engine -menetelmää, ruudunhallintaa ja erilaisia tapoja testata peliobjektien törmäyksiä.
Peli rakennettiin hyödyntäen Microsoftin XNA-pelikirjastoa ja Microsoft Visual Studio 2010 -kehitysympäristöä. Peli toteutettiin olio-ohjelmoinnin mukaisesti C#-ohjelmointikielellä.
Opinnäytetyössä rakennettiin 2D-tasoloikkapeli ja sen myötä käsiteltiin peliohjelmoinnin perustekniikoita kuten tile engine -menetelmää, ruudunhallintaa ja erilaisia tapoja testata peliobjektien törmäyksiä.
Peli rakennettiin hyödyntäen Microsoftin XNA-pelikirjastoa ja Microsoft Visual Studio 2010 -kehitysympäristöä. Peli toteutettiin olio-ohjelmoinnin mukaisesti C#-ohjelmointikielellä.