Asiakastyytyväisyys, Case Functional Hyvinvointi- ja terveysliikuntapalvelut Oy
Pentikäinen, Sini (2013)
Pentikäinen, Sini
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305169079
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305169079
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Functional Hyvinvointi- ja terveysliikuntapalvelut Oy:n asiakastyytyväisyyttä. Functional Hyvinvointi- ja terveysliikuntapalvelut Oy on Kuopiossa toimiva hyvinvointistudio, joka tuottaa hyvinvointipalveluita henkilöasiakkaille ja yrityksille.
Opinnäytetyön rakenne koostuu teoriaosuudesta, asiakastyytyväisyystutkimusosiosta ja tulosten analysoinnista. Teoriaosuuteen on koottu kirjallisuudesta ja nettilähteistä teoriaa asiakastyytyväi-syyteen ja palveluihin liittyen. Asiakastyytyväisyystutkimus on toteutettu kvantitatiivisena tutki-muksena ja siinä on käytetty kyselylomaketta Functional Hyvinvointi- ja terveysliikuntapalvelut Oy:n asiakkaille. Kyselylomakkeella pyydettiin asiakkaita arvioimaan yritystä ja sen palveluita. Ky-selylomakkeella selvitettiin ensin asiakkaan taustatietoja ja asiakkuutta sekä asiakkuuteen vaikut-taneita tekijöitä. Seuraavaksi kyselylomakkeella selvitettiin sitä, millainen mielikuva asiakkailla on yrityksestä. Näiden lisäksi kyselylomakkeella asiakkaita pyydettiin arvioimaan Functional Hyvinvoin-tistudion palveluita, tiloja ja henkilökuntaa.
Kyselyyn vastanneista suurin osa oli naisia. Tutkimuksen perusteella Functional hyvinvointistudiota pidettiin nuorekkaana ja rentona, jossa on asiantuntevaa ohjausta ja monipuolinen tuntivalikoima. Erityisen tyytyväisiä asiakkaat olivat henkilökuntaan, jonka ystävällisyys ja ammattitaito saivat kii-tosta. Aukioloaikojen osalta asiakkaat toivoivat tunteja myös päiväaikaan.
Opinnäytetyön rakenne koostuu teoriaosuudesta, asiakastyytyväisyystutkimusosiosta ja tulosten analysoinnista. Teoriaosuuteen on koottu kirjallisuudesta ja nettilähteistä teoriaa asiakastyytyväi-syyteen ja palveluihin liittyen. Asiakastyytyväisyystutkimus on toteutettu kvantitatiivisena tutki-muksena ja siinä on käytetty kyselylomaketta Functional Hyvinvointi- ja terveysliikuntapalvelut Oy:n asiakkaille. Kyselylomakkeella pyydettiin asiakkaita arvioimaan yritystä ja sen palveluita. Ky-selylomakkeella selvitettiin ensin asiakkaan taustatietoja ja asiakkuutta sekä asiakkuuteen vaikut-taneita tekijöitä. Seuraavaksi kyselylomakkeella selvitettiin sitä, millainen mielikuva asiakkailla on yrityksestä. Näiden lisäksi kyselylomakkeella asiakkaita pyydettiin arvioimaan Functional Hyvinvoin-tistudion palveluita, tiloja ja henkilökuntaa.
Kyselyyn vastanneista suurin osa oli naisia. Tutkimuksen perusteella Functional hyvinvointistudiota pidettiin nuorekkaana ja rentona, jossa on asiantuntevaa ohjausta ja monipuolinen tuntivalikoima. Erityisen tyytyväisiä asiakkaat olivat henkilökuntaan, jonka ystävällisyys ja ammattitaito saivat kii-tosta. Aukioloaikojen osalta asiakkaat toivoivat tunteja myös päiväaikaan.