Mielikuvat ja yritysilme
Suominen, Suvi (2013)
Suominen, Suvi
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305219845
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305219845
Tiivistelmä
Yrityksen visuaalinen ilme on asia, johon asiakas kiinnittää huomiota joko tiedostamattomasti tai tiedostaen. Visuaalinen ilme vaikuttaa mielikuviin ja antaa asiakkaalle odotuksia. Se auttaa yrityksen tunnistamisessa ja ohjaa ajatuksia toivottuun suuntaan.
Tulevaisuudessa viestinnän rooli yritysten markkinointikeinona tulee kasvamaan ja viestinnän vaikuttavuus sekä tuloksellisuus tulevat siten vaikuttamaan enenevässä määrin yritysten tuloksellisuuteen. Opinnäytetyössäni pohdin sitä, minkälaisin visuaalisin keinoin on mahdollista muokata yritysilmeestä toivottua brändimielikuvaa tukeva. Selvitin myös sitä, minkälaiset asiat vaikuttavat mielikuvien muodostumisessa.
Rinnakkain erilaisiin vaikuttamisen keinoihin perehtymisen kanssa kulki Tatu Leskinen Consulting Oy:lle suunnittelemani yritysilmeen kehitystyö. Se piti sisällään internetsivujen sivupohjien suunnittelutyön sekä graafisen toteutuksen erilaisille painomateriaaleille kuten kirjelomakkeelle, kirjekuorille sekä käyntikortille.
Tulevaisuudessa viestinnän rooli yritysten markkinointikeinona tulee kasvamaan ja viestinnän vaikuttavuus sekä tuloksellisuus tulevat siten vaikuttamaan enenevässä määrin yritysten tuloksellisuuteen. Opinnäytetyössäni pohdin sitä, minkälaisin visuaalisin keinoin on mahdollista muokata yritysilmeestä toivottua brändimielikuvaa tukeva. Selvitin myös sitä, minkälaiset asiat vaikuttavat mielikuvien muodostumisessa.
Rinnakkain erilaisiin vaikuttamisen keinoihin perehtymisen kanssa kulki Tatu Leskinen Consulting Oy:lle suunnittelemani yritysilmeen kehitystyö. Se piti sisällään internetsivujen sivupohjien suunnittelutyön sekä graafisen toteutuksen erilaisille painomateriaaleille kuten kirjelomakkeelle, kirjekuorille sekä käyntikortille.