Internet-sivut markkinointiviestinnässä - Ressivexin WWW-sivujen suunnittelu ja toteutus
Tuomi, Terhi; Virtanen, Erika (2009)
Tuomi, Terhi
Virtanen, Erika
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912137779
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200912137779
Tiivistelmä
Lapin matkailu kehittyy hurjaa vauhtia ja on johtavassa roolissa Suomeen suuntautuvan talvimatkailun olles-sa kyseessä. Matkailuyrityksiä tulee joka sesonki lisää ja kilpailu asiakkaista kasvaa. Yhä suuremmassa mää-rin korostuu myös Internetin merkitys matkailuyritysten toiminnassa ja erityisesti niiden markkinointiviestin-nässä. Mikään muu markkinoinnin muoto ei tavoita niin laajaa aluetta potentiaalisia asiakkaita ympäri maa-ilmaa kuin Internet.
Opinnäytetyömme aiheena on Internet-sivujen suunnittelu ja toteutus moottorikelkkasafareita järjestävälle lappilaiselle Ressivex-yritykselle. Työssämme paneuduimme huolella Internetiin markkinointiviestinnän kanavana ja vertailemme sitä muihin medioihin. Selvitämme myös mitä hyviltä www-sivuilta vaaditaan.
Työhömme kuuluu selkeästi kaksi osaa, joista toinen on teoriaosuus. Teoriaosuudessa vastaamme seuraaviin kysymyksiin: Millaiset ovat käytännölliset ja visuaalisesti houkuttelevat Internet-sivut? ja Miten www-sivut toimivat yrityksen markkinointiviestinnän kanavana? Olemme siis perehtyneet markkinointiviestinnän eri muotoihin ja Internetiin markkinointiviestinnän kanavana. Erityistä huomiota olemme kiinnittäneet Internetin tuomaan lisäarvoon markkinointiviestinnässä. Olemme myös ottaneet selvää, mitä ominaisuuksia hyviltä Internet-sivuilta vaaditaan. Perehdyimme muun muassa rakennetta, tekstiä ja grafiikkaa koskevaan teoria-aineistoon.
Työmme toinen osa on itse www-sivut. Ne toteutimme Dreamweaver-ohjelmalla. Käytimme apuna myös kuvankäsittelyohjelmia sekä css-kieltä. Pyrimme tekemään sivuista mahdollisimman selkeät ja käytännölliset unohtamatta visuaalista puolta. Olemme erittäin tyytyväisiä valmiisiin sivuihin. Ja mikä tärkeintä, ne jopa ylittivät toimeksiantajamme odotukset.
Opinnäytetyömme aiheena on Internet-sivujen suunnittelu ja toteutus moottorikelkkasafareita järjestävälle lappilaiselle Ressivex-yritykselle. Työssämme paneuduimme huolella Internetiin markkinointiviestinnän kanavana ja vertailemme sitä muihin medioihin. Selvitämme myös mitä hyviltä www-sivuilta vaaditaan.
Työhömme kuuluu selkeästi kaksi osaa, joista toinen on teoriaosuus. Teoriaosuudessa vastaamme seuraaviin kysymyksiin: Millaiset ovat käytännölliset ja visuaalisesti houkuttelevat Internet-sivut? ja Miten www-sivut toimivat yrityksen markkinointiviestinnän kanavana? Olemme siis perehtyneet markkinointiviestinnän eri muotoihin ja Internetiin markkinointiviestinnän kanavana. Erityistä huomiota olemme kiinnittäneet Internetin tuomaan lisäarvoon markkinointiviestinnässä. Olemme myös ottaneet selvää, mitä ominaisuuksia hyviltä Internet-sivuilta vaaditaan. Perehdyimme muun muassa rakennetta, tekstiä ja grafiikkaa koskevaan teoria-aineistoon.
Työmme toinen osa on itse www-sivut. Ne toteutimme Dreamweaver-ohjelmalla. Käytimme apuna myös kuvankäsittelyohjelmia sekä css-kieltä. Pyrimme tekemään sivuista mahdollisimman selkeät ja käytännölliset unohtamatta visuaalista puolta. Olemme erittäin tyytyväisiä valmiisiin sivuihin. Ja mikä tärkeintä, ne jopa ylittivät toimeksiantajamme odotukset.