Tietohallintopalvelut ja niiden käytettävyys Lapin korkeakoulukonsernissa
Kokkoniemi, Tommi (2013)
Kokkoniemi, Tommi
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011904
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011904
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Rovaniemen koulutuskuntayhtymän IT-palvelutuotannon muutoksia vuosina 2011–2012 sekä sen vaikutuksia IT-henkilöstöön. Tarkoituksena oli saada mahdollisimman laaja kuva IT-henkilöstöltä muutoksen tuomista haasteista ja hyödyistä.
Tutkimusmenetelmänä käytin kyselytutkimusta. Kysely tehtiin web-kyselyohjelmalla Webropolilla. Kysely lähetettiin Rovaniemen koulutuskun-tayhtymän IT-henkilöstölle. Vastausprosentti oli 73.
Kyselyn tuloksista voi todeta, että toimipisteiden välinen yhteistyö on paran-tunut, mutta toimipisteiden dokumentaatio on heikkoa ja työasemien ylläpito tulisi yhtenäistää. Opinnäytetyö oli onnistunut tutkimus, josta on hyötyä tietohallintopalveluille ja IT-henkilöstölle. IT-palveluiden palvelukyselylle asetetut tavoitteet täyttyivät. Työ oli kestoltaan pitkä ja tutkimuksessa auttoi paljon omakohtainen kokemus asiasta.
Tutkimusmenetelmänä käytin kyselytutkimusta. Kysely tehtiin web-kyselyohjelmalla Webropolilla. Kysely lähetettiin Rovaniemen koulutuskun-tayhtymän IT-henkilöstölle. Vastausprosentti oli 73.
Kyselyn tuloksista voi todeta, että toimipisteiden välinen yhteistyö on paran-tunut, mutta toimipisteiden dokumentaatio on heikkoa ja työasemien ylläpito tulisi yhtenäistää. Opinnäytetyö oli onnistunut tutkimus, josta on hyötyä tietohallintopalveluille ja IT-henkilöstölle. IT-palveluiden palvelukyselylle asetetut tavoitteet täyttyivät. Työ oli kestoltaan pitkä ja tutkimuksessa auttoi paljon omakohtainen kokemus asiasta.