Vauhtia somesta
Hyvärinen, Juha-Henrik (2013)
Hyvärinen, Juha-Henrik
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011922
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011922
Tiivistelmä
Sosiaalinen media on suosittu väline ihmisten väliseen vuorovaikutukseen. Useimmat yritykset ovat kiinnostuneita sosiaalisen median käyttöön ottamisesta markkinointityökaluna yrityksen liiketoiminnassa. Useat pienet yritykset kokevat kuitenkin sosiaalisen median haasteena.
Opinnäytetyön toimeksiantajayrityksenä on vantaalainen kielenkäännöstoimisto Aakkosto, jonka kanssa yhdessä suunniteltiin kuinka Sosiaalista mediaa voisi hyödyntää markkinoinnissa. Työn tarkoituksena oli lisätä yrittäjien valmiuksia tarttua sosiaalisen median tarjoamiin palveluihin.
Työssä esitellään sosiaalista mediaa, markkinointia uudenlaisesta näkökulmasta. Toimeksian-toyritys haastettiin kokeilemaan sosiaalista mediaa rohkeasti ja ennakkoluulottomasti. Kampanjan myötä syntyi julkisuuden henkilöistä viihteellisiä videoinserttejä sosiaaliseen mediaan, joilla on kaksikielinen tausta. Yleisö eli tykkääjien määrä kasvoi kampanjan myötä moninkertaisesti toimeksiantoyrityksen Facebook-sivuilla.
Opinnäytetyö ei tarjoa valmista toimintamallia tai -suunnitelmaa yrityksen sosiaalisen median käyttöön. Case, hyvät ideat ja suuntaviivat sekä ajatukset markkinoinnin tehostamiseksi olivat opinnäytetyön tuotos. Jatkoa ajatellen opinnäytetyö tarjoaa potentiaalisen opinnäytetyöaiheen tulosten analysointia varten.
Opinnäytetyön toimeksiantajayrityksenä on vantaalainen kielenkäännöstoimisto Aakkosto, jonka kanssa yhdessä suunniteltiin kuinka Sosiaalista mediaa voisi hyödyntää markkinoinnissa. Työn tarkoituksena oli lisätä yrittäjien valmiuksia tarttua sosiaalisen median tarjoamiin palveluihin.
Työssä esitellään sosiaalista mediaa, markkinointia uudenlaisesta näkökulmasta. Toimeksian-toyritys haastettiin kokeilemaan sosiaalista mediaa rohkeasti ja ennakkoluulottomasti. Kampanjan myötä syntyi julkisuuden henkilöistä viihteellisiä videoinserttejä sosiaaliseen mediaan, joilla on kaksikielinen tausta. Yleisö eli tykkääjien määrä kasvoi kampanjan myötä moninkertaisesti toimeksiantoyrityksen Facebook-sivuilla.
Opinnäytetyö ei tarjoa valmista toimintamallia tai -suunnitelmaa yrityksen sosiaalisen median käyttöön. Case, hyvät ideat ja suuntaviivat sekä ajatukset markkinoinnin tehostamiseksi olivat opinnäytetyön tuotos. Jatkoa ajatellen opinnäytetyö tarjoaa potentiaalisen opinnäytetyöaiheen tulosten analysointia varten.