Hietasaaren Ponipihan asiakastyytyväisyys
Kauppinen, Ilona (2013)
Kauppinen, Ilona
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052310374
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052310374
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli Oulussa sijaitsevan Hietasaaren Ponipihan asiakastyytyväisyys. Kohdeyritys Äimäraution Ratsastuscentrum Oy siirsi ratsastuskoulutoiminnan uuteen toimipaikkaan vuoden 2012 elokuussa. Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää asiakkaiden ajatuksia tallin toiminnasta ja kerätä asiakkailta yrittäjää hyödyttävää tietoa.
Yrityksen toimintaa on ratsastustuntien järjestäminen kaikentasoisille ratsastajille aloittelijoista edistyneisiin. Ratsastuskäytössä olevia hevosia tallilla on 17.
Asiakaskysely toteutettiin paperilomakekyselynä ja verkkokyselynä yrityksen www-sivulla helmikuussa 2013. Kyselyn yhteydessä arvottiin palkintoja kaikkien vastaajien kesken. Vastauksia tuli vastausajan puitteissa yhteensä 65 kappaletta.
Saadut vastaukset käsiteltiin tilastollisin menetelmin ja niistä laadittiin raporttiin havainnollistavat graafiset esitykset. Tutkimustuloksia analysoimalla pystyttiin havaitsemaan selvät parannuskohteet, sekä saamaan paljon ideoita toiminnan kehitys- ja parannusmahdollisuuksista. Tutkimus antoi tietoa vastaajien kiinnostuksesta seura- ja harrastustoimintaa kohtaan, sekä selvitti ajatuksia ratsastustunneista, opetuksesta ja tuntihevosista.
Tutkimustulokset osoittivat, että asiakkaat ovat keskimäärin tyytyväisiä tallin ympäristöön, tiloihin, hevosiin ja ratsastustunteihin. Parannusehdotuksia tuli myös runsaasti. Tärkeimpinä parannuskohteina erottuvat vanhan tallin remontti, vakituinen ratsastuksenopettaja, enemmän vaihtelua ratsastustunneille ja ryhmäkokojen pysyminen maltillisena.
Yrityksen toimintaa on ratsastustuntien järjestäminen kaikentasoisille ratsastajille aloittelijoista edistyneisiin. Ratsastuskäytössä olevia hevosia tallilla on 17.
Asiakaskysely toteutettiin paperilomakekyselynä ja verkkokyselynä yrityksen www-sivulla helmikuussa 2013. Kyselyn yhteydessä arvottiin palkintoja kaikkien vastaajien kesken. Vastauksia tuli vastausajan puitteissa yhteensä 65 kappaletta.
Saadut vastaukset käsiteltiin tilastollisin menetelmin ja niistä laadittiin raporttiin havainnollistavat graafiset esitykset. Tutkimustuloksia analysoimalla pystyttiin havaitsemaan selvät parannuskohteet, sekä saamaan paljon ideoita toiminnan kehitys- ja parannusmahdollisuuksista. Tutkimus antoi tietoa vastaajien kiinnostuksesta seura- ja harrastustoimintaa kohtaan, sekä selvitti ajatuksia ratsastustunneista, opetuksesta ja tuntihevosista.
Tutkimustulokset osoittivat, että asiakkaat ovat keskimäärin tyytyväisiä tallin ympäristöön, tiloihin, hevosiin ja ratsastustunteihin. Parannusehdotuksia tuli myös runsaasti. Tärkeimpinä parannuskohteina erottuvat vanhan tallin remontti, vakituinen ratsastuksenopettaja, enemmän vaihtelua ratsastustunneille ja ryhmäkokojen pysyminen maltillisena.