Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uuden Porvoon yhdistys, asiakastyytyväisyystutkimus
Lindholm, Max; Snäll, Tomi (2013)
Lindholm, Max
Snäll, Tomi
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052711038
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052711038
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uuden Porvoon
yhdistyksen järjestämää lastentarvike kirppiksen asiakaskuntaa, myyjiä ja heidän mieli-piteitään tapahtumasta. Teoriaosassa käsitellään asiakastyytyväisyyttä, palvelua ja laatua
sekä asiakastyytyväisyyden perusta.
Opinnäytetyössä selvitettiin asiakkaiden ja myyjien mielipiteitä tapahtumasta ja saadu l-la tiedolla vertasimme miten ne eroavat toisistaan ja mitä kehitysmahdollisuuksia t a-pahtumaan voisi tehdä. Kysely toteutettiin tapahtuman aikana sekä viikon verran ta-pahtuman jälkeen. Tapahtuman aikana saimme kyselylomakkeita paperiversiona 81 ja
tapahtuman jälkeen saimme 177 vastausta sähköisessä muodossa. Tapahtuman myyj i-en vastaaminen tapahtui sähköisen lomakkeen avulla ja näitä vastauksia saatiin 85.
Tutkimustuloksien avulla pystyttiin toteamaan että myyjät sekä asiakkaat olivat koko-naisuudessaan tyytyväisiä tapahtumaan. Kehittämisehdotuksina ilmeni esimerkiksi ta-pahtuman pysäköinti, lapsiparkin ja WC:n puute. Asiakkailta sekä myyjiltä kerätyillä
tutkimustuloksilla pystytään todennäköisesti parantamaan tapahtuman asiakastyytyväi-syyttä mahdollisia tulevia järjestämiskertoja varten.
Asiasanat
yhdistyksen järjestämää lastentarvike kirppiksen asiakaskuntaa, myyjiä ja heidän mieli-piteitään tapahtumasta. Teoriaosassa käsitellään asiakastyytyväisyyttä, palvelua ja laatua
sekä asiakastyytyväisyyden perusta.
Opinnäytetyössä selvitettiin asiakkaiden ja myyjien mielipiteitä tapahtumasta ja saadu l-la tiedolla vertasimme miten ne eroavat toisistaan ja mitä kehitysmahdollisuuksia t a-pahtumaan voisi tehdä. Kysely toteutettiin tapahtuman aikana sekä viikon verran ta-pahtuman jälkeen. Tapahtuman aikana saimme kyselylomakkeita paperiversiona 81 ja
tapahtuman jälkeen saimme 177 vastausta sähköisessä muodossa. Tapahtuman myyj i-en vastaaminen tapahtui sähköisen lomakkeen avulla ja näitä vastauksia saatiin 85.
Tutkimustuloksien avulla pystyttiin toteamaan että myyjät sekä asiakkaat olivat koko-naisuudessaan tyytyväisiä tapahtumaan. Kehittämisehdotuksina ilmeni esimerkiksi ta-pahtuman pysäköinti, lapsiparkin ja WC:n puute. Asiakkailta sekä myyjiltä kerätyillä
tutkimustuloksilla pystytään todennäköisesti parantamaan tapahtuman asiakastyytyväi-syyttä mahdollisia tulevia järjestämiskertoja varten.
Asiasanat