Markkinointisuunnitelma
Mäkinen-Dantas, Paula (2013)
Mäkinen-Dantas, Paula
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613276
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613276
Tiivistelmä
Opinäytetyössä selvitetään, millaisia toiveita ja odotuksia Aktia Pankki Oyj:n asiakkailla on oman pankkinsa suhteen koskien tulevaisuutta. Tutkimustulosten avulla tarkastellaan, miten pankin palveluja voidaan kehittää ja miten markkinointia voidaan suunnitella paremmin.
Opinnäytetyön teoreettisen viitekehyksen muodostavat markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, markkinointitutkimus ja markkinointisuunnitelma. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselyä. Kysely toteutettiin Helsingin Itäkeskuksen Aktia Pankki Oyj:n konttorissa. Näin asiakkaat voivat täyttää lomakkeen asioidessaan pankissa.
Tutkimuksen avulla haettiin vastauksia kysymyksiin: millä tavalla asiakkaat mieluiten ovat yhteydessä pankkiinsa, mitkä tekijät ovat tärkeitä Aktia Pankki Oyj:ssä ja mitä asioita asiakkaat toivoisivat Aktia Pankki Oyj:n parantavan.
Markkinointitutkimuksen tuloksia hyödynnettiin markkinointisuunnitelman laatimisessa. Markkinointisuunnitelmaa hyödynnetään pankin markkinoinnin suunnittelussa ja toteuttamisessa.
Opinnäytetyön teoreettisen viitekehyksen muodostavat markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen, markkinointitutkimus ja markkinointisuunnitelma. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselyä. Kysely toteutettiin Helsingin Itäkeskuksen Aktia Pankki Oyj:n konttorissa. Näin asiakkaat voivat täyttää lomakkeen asioidessaan pankissa.
Tutkimuksen avulla haettiin vastauksia kysymyksiin: millä tavalla asiakkaat mieluiten ovat yhteydessä pankkiinsa, mitkä tekijät ovat tärkeitä Aktia Pankki Oyj:ssä ja mitä asioita asiakkaat toivoisivat Aktia Pankki Oyj:n parantavan.
Markkinointitutkimuksen tuloksia hyödynnettiin markkinointisuunnitelman laatimisessa. Markkinointisuunnitelmaa hyödynnetään pankin markkinoinnin suunnittelussa ja toteuttamisessa.