Markkinointisuunnitelma Efilon Oy:lle
Leppälä, Tuomas (2013)
Leppälä, Tuomas
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613393
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613393
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma Efilon Oy:lle. Työ sisältää myös uuden tuotteen lanseeraussuunnitelman. Efilon Oy on pk-yritys, joka tarjoaa asiakkailleen erilaisia mobiiliratkaisuja. Yrityksessä on keskitytty asiakastuotantojen toteuttamiseen ja markkinoinnin suunnitteluun ei ole ollut aikaa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella markkinoita ja siellä vallitsevaa kilpailutilannetta, sekä yrityksen sisäisiä toimintoja. Näitä tietoja hyödynnettiin markkinointisuunnitelman laatimisessa.
Teoriaosuuden lähteenä on hyödynnetty markkinoinnin kirjallisuutta. Toimialaa, kilpailijoita ja yritystä koskevat tiedot on kerätty yritykseltä saadusta materiaalista ja haastattelemalla yrityksen toimitusjohtajaa.
Opinnäytetyön tuloksena syntynyt markkinointisuunnitelma on salainen, koska se sisältää yksityiskohtaista tietoa toimeksiantajayrityksen markkinointitoimenpiteistä. Efilon Oy aikoo hyödyntää kyseistä suunnitelmaa toteuttaessaan markkinointia.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella markkinoita ja siellä vallitsevaa kilpailutilannetta, sekä yrityksen sisäisiä toimintoja. Näitä tietoja hyödynnettiin markkinointisuunnitelman laatimisessa.
Teoriaosuuden lähteenä on hyödynnetty markkinoinnin kirjallisuutta. Toimialaa, kilpailijoita ja yritystä koskevat tiedot on kerätty yritykseltä saadusta materiaalista ja haastattelemalla yrityksen toimitusjohtajaa.
Opinnäytetyön tuloksena syntynyt markkinointisuunnitelma on salainen, koska se sisältää yksityiskohtaista tietoa toimeksiantajayrityksen markkinointitoimenpiteistä. Efilon Oy aikoo hyödyntää kyseistä suunnitelmaa toteuttaessaan markkinointia.