Tmi Tarja Nevalaisen asiakastyytyväisyys
Nevalainen, Tommi (2013)
Nevalainen, Tommi
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613355
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613355
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää opinnäytetyön toimeksiantajan outokumpulaisen jalkojenhoitoja tarjoavan yrityksen Tmi Tarja Nevalaisen asiakastyytyväisyyttä ja pyrkiä antamaan työkaluja sen kehittämiseen. Tmi Tarja Nevalainen on vuonna 2004 perustettu yritys, jonka yksityisenä elinkeinonharjoittajana toimii Tarja Nevalainen. Opinnäytetyössä keskityttiin aluksi selvittämään asiakastyytyväisyyden nykytilanne ja saatujen tuloksien pohjalta pyrittiin keksimään kehitysehdotuksia parantamaan Tmi Tarja Nevalaisen asiakaspalvelua, laajentamaan asiakaskuntaa ja päivittämään toimitiloja paremmin asiakkaan tarpeet huomioivaan suuntaan.
Opinnäytetyön tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää ja tiedonkeruumenetelmänä käytettiin kyselylomaketta. Kyselylomakkeet olivat esillä Tmi Tarja Nevalaisen asiakkaille reilut kaksi viikkoa keväällä 2013. Tuona aikana saatiin yhteensä 26 vastausta. Tutkimuksen aihealueina olivat muun muassa asiakaspalvelu, hinta-laatusuhde sekä toimitilat ja laitteet.
Tutkimuksen tuloksista päätellen kyselyyn vastanneet asiakkaat ovat pääosin erittäin tyytyväisiä Tmi Tarja Nevalaisen palveluihin ja asiakaspalveluun. Vastausten pohjalta nostin muutamia asioita esiin, joiden pohjalta annoin kehitysehdotuksia Tmi Tarja Nevalaisen toiminnan parantamiseksi.
Opinnäytetyön tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää ja tiedonkeruumenetelmänä käytettiin kyselylomaketta. Kyselylomakkeet olivat esillä Tmi Tarja Nevalaisen asiakkaille reilut kaksi viikkoa keväällä 2013. Tuona aikana saatiin yhteensä 26 vastausta. Tutkimuksen aihealueina olivat muun muassa asiakaspalvelu, hinta-laatusuhde sekä toimitilat ja laitteet.
Tutkimuksen tuloksista päätellen kyselyyn vastanneet asiakkaat ovat pääosin erittäin tyytyväisiä Tmi Tarja Nevalaisen palveluihin ja asiakaspalveluun. Vastausten pohjalta nostin muutamia asioita esiin, joiden pohjalta annoin kehitysehdotuksia Tmi Tarja Nevalaisen toiminnan parantamiseksi.