Liiketoimintasuunnitelma: Kold Reso Kult Oy
Iivonen, Sami (2013)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052711041
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052711041
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoitus oli kehittää liiketoimintasuunnitelma turkulaiselle Kold Reso Kult Oy:lle. Kold Reso Kult järjestää metalli- ja marginaalimusiikin tapahtumia, julkaisee ja myy musiikkiäänitteitä, kirjallisuutta ja musiikin oheistuotteita. Yritys on toiminut vuodesta 2006 rekisteröitynä yhdistyksenä ja vuodesta 2009 osakeyhtiönä. Suurimmat tapahtumat jota yritys järjestää on neljättä kertaa järjestettävä kahden päivän ulkoilmafestivaali Hammer Open Air-festivaali ja neljättä kertaa järjestettävä Black Flames of Blasphemy-sisätilafestivaali.
Teoreettisessa osuudessa käytiin läpi liiketoiminnan kirjallisuutta ja liiketoimintasuunnitelman yhdeksää eri osiota: toimiala-analyysiä, markkina-analyysiä, tuotteita ja palveluita, toimintakuvausta, markkinointistrategiaa, johtamista, taloussuunnitelmaa, toteuttamissuunnitelmaa ja riskianalyysiä. Toiminnallisessa osuudessa käytiin läpi itse liiketoimintasuunnitelman tekoa ja metallimusiikkia, tapahtumajärjestämistä sekä musiikin myyntiä ja julkaisemista liiketoimintana.
Opiskelija tapasi yrityksen johtoryhmää kolme kertaa opinnäytetyön ja liiketoimintasuunnitelman tekemisen merkeissä. Liiketoimintasuunnitelmaa laatiessa käytettiin pohjana yrityksen aikaisempaa suppeata liiketoimintasuunnitelmaa.
Tuloksena opinnäytetyöstä syntyi yritykselle liiketoimintasuunnitelma joka on suunniteltu sekä opiskelijan että yrityksen johtoryhmän yhteistyönä. Liiketoimintasuunnitelmaan tuli teoreettisessa viitekehyksessä mainitut yhdeksän kohtaa. Liiketoimintasuunnitelmassa on tarkasteltu yrityksen liiketoimintaa tarkemmin kuin yritys on tämän hetkisen historiansa aikana miettinyt. Yritys tulee ottamaan opiskelijan tuottaman liiketoimintasuunnitelman käyttöön sen valmistumisen jälkeen. Liiketoimintasuunnitelma on lisäksi laajempi kuin yrityksen aikaisempi liiketoimintasuunnitelma.
Liiketoimintasuunnitelma arvioitiin työelämän edustajien kesken. Liiketoimintasuunnitelmaa tulee ylläpitää vielä sen kirjoittamisen jälkeen, lisäksi sitä tulee joiltain osilta täydentää.
Teoreettisessa osuudessa käytiin läpi liiketoiminnan kirjallisuutta ja liiketoimintasuunnitelman yhdeksää eri osiota: toimiala-analyysiä, markkina-analyysiä, tuotteita ja palveluita, toimintakuvausta, markkinointistrategiaa, johtamista, taloussuunnitelmaa, toteuttamissuunnitelmaa ja riskianalyysiä. Toiminnallisessa osuudessa käytiin läpi itse liiketoimintasuunnitelman tekoa ja metallimusiikkia, tapahtumajärjestämistä sekä musiikin myyntiä ja julkaisemista liiketoimintana.
Opiskelija tapasi yrityksen johtoryhmää kolme kertaa opinnäytetyön ja liiketoimintasuunnitelman tekemisen merkeissä. Liiketoimintasuunnitelmaa laatiessa käytettiin pohjana yrityksen aikaisempaa suppeata liiketoimintasuunnitelmaa.
Tuloksena opinnäytetyöstä syntyi yritykselle liiketoimintasuunnitelma joka on suunniteltu sekä opiskelijan että yrityksen johtoryhmän yhteistyönä. Liiketoimintasuunnitelmaan tuli teoreettisessa viitekehyksessä mainitut yhdeksän kohtaa. Liiketoimintasuunnitelmassa on tarkasteltu yrityksen liiketoimintaa tarkemmin kuin yritys on tämän hetkisen historiansa aikana miettinyt. Yritys tulee ottamaan opiskelijan tuottaman liiketoimintasuunnitelman käyttöön sen valmistumisen jälkeen. Liiketoimintasuunnitelma on lisäksi laajempi kuin yrityksen aikaisempi liiketoimintasuunnitelma.
Liiketoimintasuunnitelma arvioitiin työelämän edustajien kesken. Liiketoimintasuunnitelmaa tulee ylläpitää vielä sen kirjoittamisen jälkeen, lisäksi sitä tulee joiltain osilta täydentää.