UUSI KONSEPTI TUOTTEIDEN JÄLLEENMYYNTIIN SUOMESSA : Case: Globe Hope
Tammela, Henriikka (2013)
Tammela, Henriikka
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613368
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013060613368
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda uusi konsepti tuotteiden jälleenmyyntiin Suomessa. Globe Hopella ei ollut entuudestaan tiettyä toimintamallia, jonka mukaan yhteistyö jälleenmyyjien kanssa hoidetaan. Tavoitteena oli jakaa jälleenmyyjät kolmeen pääkategoriaan. Kategoriajaottelu toteutettiin jälleenmyyjien edellisen vuoden tilausloppusummien perusteella. Jokaiselle pääkategorialle suunniteltiin erilaiset edut, joita jälleenmyyjä saa saavuttaessaan tietyn tason.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään konseptia yleisesti, konseptin kahdeksan peruskiveä, konseptinideointia ja toteutusta. Lopuksi käsitellään vielä jälleenmyyjien etuja konseptista. Teemahaastattelut toteutettiin neljälle Globe Hopen nykyiselle jälleenmyyjälle.
Opinnäytetyön tuloksena suunniteltiin ja toteutettiin uusi konsepti Globe Hopen tuotteiden jälleenmyynnille. Konseptissa otetaan huomioon sekä Globe Hopen että jälleenmyyjien toiveet ja tavoitteet yhteistyötä ajatellen. Globe Hope toivoi opinnäytetyön tuloksena saavansa yhtenäiset ohjeet, kuinka toimia erikokoisten ja tuotevalikoimiltaan erilaisten jälleenmyyjien kanssa. Jälleenmyyjien toiveena oli saada selkeä linjaus siitä, kuinka yhteistyö Globe Hopen kanssa toimii. Käytännön toteutuksessa hyödynnettiin teoriaosuudessa esille tulleita seikkoja sekä jälleenmyyjien teemahaastatteluista saatuja tuloksia.
Tässä opinnäytetyössä laadittiin Globe Hopelle yhtenäinen linja siitä, kuinka toimitaan erikokoisten ja tuotevalikoimiltaan erilaisten jälleenmyyjien kanssa. Jatkossa Globe Hopella on selkeä linja ja ammattimainen tapa harjoittaa liiketoimintaa jälleenmyyjien kanssa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään konseptia yleisesti, konseptin kahdeksan peruskiveä, konseptinideointia ja toteutusta. Lopuksi käsitellään vielä jälleenmyyjien etuja konseptista. Teemahaastattelut toteutettiin neljälle Globe Hopen nykyiselle jälleenmyyjälle.
Opinnäytetyön tuloksena suunniteltiin ja toteutettiin uusi konsepti Globe Hopen tuotteiden jälleenmyynnille. Konseptissa otetaan huomioon sekä Globe Hopen että jälleenmyyjien toiveet ja tavoitteet yhteistyötä ajatellen. Globe Hope toivoi opinnäytetyön tuloksena saavansa yhtenäiset ohjeet, kuinka toimia erikokoisten ja tuotevalikoimiltaan erilaisten jälleenmyyjien kanssa. Jälleenmyyjien toiveena oli saada selkeä linjaus siitä, kuinka yhteistyö Globe Hopen kanssa toimii. Käytännön toteutuksessa hyödynnettiin teoriaosuudessa esille tulleita seikkoja sekä jälleenmyyjien teemahaastatteluista saatuja tuloksia.
Tässä opinnäytetyössä laadittiin Globe Hopelle yhtenäinen linja siitä, kuinka toimitaan erikokoisten ja tuotevalikoimiltaan erilaisten jälleenmyyjien kanssa. Jatkossa Globe Hopella on selkeä linja ja ammattimainen tapa harjoittaa liiketoimintaa jälleenmyyjien kanssa.