Ravintolamyynnin kehittäminen : case ABC Salo
Nevalainen, Noora (2013)
Nevalainen, Noora
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061414148
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061414148
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyön tavoitteena oli saada liikennemyymälä ABC Salolle kehitysideoita, joiden avulla sen ravintolamyynti kasvaisi. ABC Salo sijaitsee Salon keskustan tuntumassa ja lähistöllä sijaitsee useita kouluja. Asiakkaina käy paljon nuoria opiskelijoita, ja liikennemyymälän tarkoitus olisi pystyä tarjoamaan näille nuorille vaihtoehtoja ravintolan puolella.
Opinnäytetyötäni varten mietin muutamia yksinkertaisia ja helposti toteutettavia ratkaisuja, joiden avulla liikennemyymälän ravintolamyynti kehittyisi paremmaksi. Työ on selvitystyö, jossa käsitellään myös muita ravintolan toimintaan vaikuttavia seikkoja, kuten palvelun merkitystä. Koska tarjonta ravintola-alalla on runsasta, ABC Salon täytyy erottua kilpailijoistaan.
Tässä opinnäytetyössä esitellyt kehitysideat ovat yksinkertaisia toimenpiteitä, jotka eivät vaadi paljoa resursseja. Pienillä toimenpiteillä voi saada suuren muutoksen aikaan. Lisämyynnin merkitys on yksi tärkeimmistä asioista, ja myös palveluun täytyy panostaa. Liikennemyymälässä ei ole vielä aloitettu toimenpiteitä, esimerkiksi nuorisolle suunniteltujen tuotteiden ja tarjousten toteutus alkaa syksyllä.
Opinnäytetyötäni varten mietin muutamia yksinkertaisia ja helposti toteutettavia ratkaisuja, joiden avulla liikennemyymälän ravintolamyynti kehittyisi paremmaksi. Työ on selvitystyö, jossa käsitellään myös muita ravintolan toimintaan vaikuttavia seikkoja, kuten palvelun merkitystä. Koska tarjonta ravintola-alalla on runsasta, ABC Salon täytyy erottua kilpailijoistaan.
Tässä opinnäytetyössä esitellyt kehitysideat ovat yksinkertaisia toimenpiteitä, jotka eivät vaadi paljoa resursseja. Pienillä toimenpiteillä voi saada suuren muutoksen aikaan. Lisämyynnin merkitys on yksi tärkeimmistä asioista, ja myös palveluun täytyy panostaa. Liikennemyymälässä ei ole vielä aloitettu toimenpiteitä, esimerkiksi nuorisolle suunniteltujen tuotteiden ja tarjousten toteutus alkaa syksyllä.