An Analysis of an Online Purchasing Service for the Overseas Chinese
Chen, Long (2013)
Lataukset:
Chen, Long
Vaasan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061914414
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061914414
Tiivistelmä
Kiinan talouden kasvun ja kansalaisten merkittävän elinolojen paranemisen myötä, yhä useammat kiinalaiset päättävät opiskella, työskennellä tai asua vieraissa maissa. Tämän kansallisen ilmiön johdosta, monet yhtiöt ovat alkaneet perustamaan tai laajentamaan liiketoimintaansa erikoistumalla ulkomailla asuvien kiinalaisten verkko-ostopalveluihin. Suhteellisen uutena liiketoiminta-alueena, jonka tavoitteena on palvella yli viittä miljoonaa potentiaalista asiakasta, verkko-ostamisen tulevaisuus ulkomailla asuville kiinalaisille alana vaikuttaa varsin tuottoisalta ja kilpailevalta. Tämän alan toimijoilla on kuitenkin vielä pitkä matka kuljettavana menestyäkseen. Tässä opinnäytetyössä analysoidaan ja käsitellään pääasiassa tämän hetken vaikeuksia ja asiakkaiden odotuksia. Analysoimalla ja vertailemalla kuinka liiketoiminta-alueen yhtiöt pärjäävät ja mitä asiakkaat odottavat palvelulta, voidaan päästä parempiin ratkaisuihin siinä, kuinka parantaa tämän alan kokonaisvaltaista suorituskykyä tulevaisuudessa. Opinnäytetyössä on kaksi pääosiota. Ensimmäisessä osiossa tehdään kirjallisuuskatsaus aiheen kannalta oleellisiin teorioihin akateemisella tavalla, jossa luodaan kehys selvittämällä teoreettisen materiaalin sisältö. Toisessa osiossa on toteutettu tutkimus, jotta tutkimusongelma sai lisäselvitystä. Yhdessä nämä kaksi osiota antavat opinnäytetyölle vakaan pohjan ja loogisen sekä luotettavan lopputuloksen.