Kotisivujen kehittäminen yritykselle Case:"Ergorej Oy"
Kujapelto, Mika (2013)
Kujapelto, Mika
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052710997
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052710997
Tiivistelmä
Toiminnallisessa opinnäytetyössä tehtiin kohdeyritys Ergorej Oy:lle uudet kotisivut. Ergorej Oy on Vantaalla sijaitseva yksityisessä omistuksessa oleva pk-yritys, joka myy ja valmistaa kuormansidontalaitteita ja nostoapuvälineitä. Tämän lisäksi yritys maahantuo trukkeja ja pienkuormaajia sekä myy myös erilaiset ratkaisut kuormatilaan ja tarjoaa useat muut tuotteet materiaalinkäsittelyyn, nostamiseen ja siirtämiseen.
Yrityksen aikaisemmat kotisivut eivät enää houkutelleet kävijöitä ja olivat vanhanaikaiset. Vanhan palveluntarjoajan kotisivupalvelu oli huono ja kallis. Yhteistyö heidän kanssaan oli saatava päätökseen.
Työssä käydään läpi kotisivujen eri työvaiheet ja tutustutaan tarkemmin Internetin yleistyttyä ilmestyneeseen inbound markkinointiin. Internetin käyttö Suomessa on Euroopan kärkeä minkä takia yrityksen kotisivuilla on keskeinen rooli yrityksen inbound markkinoinnissa.
Taustatyötä tehtäessä benchmarking-työkalulla oli keskeinen rooli sivujen tekemisessä ja alaan perehdyttäessä. Vertailu kohdistettiin pääosin Suomessa toimiviin samalla alalla kilpaileviin yrityksiin. Useimmiten parhaat ratkaisut ovat jo käytössä ja samaa asiaa on turha keksiä uudelleen. Tämän lisäksi tukena tekemisessä käytettiin kotisivujen liittyvää opastetietoa ja teoriaa. Teoriapohjaa ei kuitenkaan seurattu orjallisesti, kuten opinnäytetyöstä käy ilmi.
Suunnittelun jälkeen käydään läpi konkreettisia työvaiheita ja tutustaan paremmin käytettyihin tietokoneohjelmiin ja muihin apuna käytettyihin työkaluihin. Tekstisisältö kotisivuille saatiin pääosin haastattelemalla yrityksen työntekijöitä ja omistajaa, jotka näin ollen tutustuttivat minut paremmin yrityksen toimintaan.
Työn lopputuloksena saatiin yritykselle toimivat kotisivut, jotka palvelevat yrityksen toimintaa ja sen asiakkaita vanhoja sivuja paremmin. Näin ollen yrityksen myynti ja markkinointi kasvaa ja yritys saa myös samalla uusia liidejä.
Kotisivut löytyvät osoitteesta: www.ergorej.com
Yrityksen aikaisemmat kotisivut eivät enää houkutelleet kävijöitä ja olivat vanhanaikaiset. Vanhan palveluntarjoajan kotisivupalvelu oli huono ja kallis. Yhteistyö heidän kanssaan oli saatava päätökseen.
Työssä käydään läpi kotisivujen eri työvaiheet ja tutustutaan tarkemmin Internetin yleistyttyä ilmestyneeseen inbound markkinointiin. Internetin käyttö Suomessa on Euroopan kärkeä minkä takia yrityksen kotisivuilla on keskeinen rooli yrityksen inbound markkinoinnissa.
Taustatyötä tehtäessä benchmarking-työkalulla oli keskeinen rooli sivujen tekemisessä ja alaan perehdyttäessä. Vertailu kohdistettiin pääosin Suomessa toimiviin samalla alalla kilpaileviin yrityksiin. Useimmiten parhaat ratkaisut ovat jo käytössä ja samaa asiaa on turha keksiä uudelleen. Tämän lisäksi tukena tekemisessä käytettiin kotisivujen liittyvää opastetietoa ja teoriaa. Teoriapohjaa ei kuitenkaan seurattu orjallisesti, kuten opinnäytetyöstä käy ilmi.
Suunnittelun jälkeen käydään läpi konkreettisia työvaiheita ja tutustaan paremmin käytettyihin tietokoneohjelmiin ja muihin apuna käytettyihin työkaluihin. Tekstisisältö kotisivuille saatiin pääosin haastattelemalla yrityksen työntekijöitä ja omistajaa, jotka näin ollen tutustuttivat minut paremmin yrityksen toimintaan.
Työn lopputuloksena saatiin yritykselle toimivat kotisivut, jotka palvelevat yrityksen toimintaa ja sen asiakkaita vanhoja sivuja paremmin. Näin ollen yrityksen myynti ja markkinointi kasvaa ja yritys saa myös samalla uusia liidejä.
Kotisivut löytyvät osoitteesta: www.ergorej.com