Markkinointisuunnitelma : In/Out Media, Outbox
Halkonen, Teemu (2013)
Halkonen, Teemu
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013091115182
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013091115182
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä markkinointisuunnitelma mainostoimistolle, joka on tuomassa markkinoille uutta interaktiivista ja liikuteltavaa ulkomainosvälinettä. Tavoitteena oli löytää keinoja uuden tuotteen myynnin lisäämiseen lähivuosien aikana. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli mainostoimisto HeyDay.
Toiminnallinen opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta: teoriaosuudesta, johon yritys on liitetty ja toiminnallisesta osuudesta eli markkinointisuunnitelmasta. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin kilpailukeinoja ja markkinointisuunnitelmaa. Toiminnallisessa osuudessa hyödynnettiin teoriaosassa läpikäytyä teoriaa ja luotiin yritykselle markkinointisuunnitelma tehtyjen analyysien pohjalta. Yrityksen johtoa haastateltiin analyysejä varten.
Työn tuloksena syntyneessä suunnitelmassa esitellään sopivat markkinoinnilliset ratkaisut Outboxin onnistuneeseen lanseeraamiseen ja markkinoimiseen. Suunnitelmassa tehdään myös ehdotuksia palvelukokonaisuuden tuotteistamiseksi.
Toiminnallinen opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta: teoriaosuudesta, johon yritys on liitetty ja toiminnallisesta osuudesta eli markkinointisuunnitelmasta. Teoriaosuudessa käsiteltiin markkinoinnin kilpailukeinoja ja markkinointisuunnitelmaa. Toiminnallisessa osuudessa hyödynnettiin teoriaosassa läpikäytyä teoriaa ja luotiin yritykselle markkinointisuunnitelma tehtyjen analyysien pohjalta. Yrityksen johtoa haastateltiin analyysejä varten.
Työn tuloksena syntyneessä suunnitelmassa esitellään sopivat markkinoinnilliset ratkaisut Outboxin onnistuneeseen lanseeraamiseen ja markkinoimiseen. Suunnitelmassa tehdään myös ehdotuksia palvelukokonaisuuden tuotteistamiseksi.