Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti.
Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Improvement of Recognition : Recognition Improvement of Gelateria Nuvole’s Servicescape and Brand
Ljungqvist, Patricia (2013)
Ljungqvist, Patricia
Yrkeshögskolan Novia
2013
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013092015428
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013092015428
Tiivistelmä
Gelateria Nuvole is a company that makes and sells their own Italian ice cream from two ice cream cafeterias in the centre of Turku. Gelateria Nuvole is planning to expand and become a franchise of ice cream cafeterias in the future. As a franchisor ones concept, product(s) and identity is of particular importance. The identity is to far extent shown through the brand and in the physical spaces of the company. The identity helpscustomer to create an image of the company and to remember it.
The aim of this bachelor thesis is to help Gelateria Nuvole find out what aspects in the servicescape that customers use to recognize the company. Some of the aspects in a servicescape that can be used to recognize the company are brand elements; therefore brand and branding will be included in this Bachelor thesis. The aspects should also be possible to use in new cafeterias and for an expanding company.
The result of this Bachelor thesis is that Gelateria Nuvole’s identity and brand needs to become stronger and more coherent to create greater recognition among its customer for the company. Gelateria Nuvole needs to, foremost improve in its entirety its identity in the servicescape and of the brand. From the theory it was shown that some aspects, specifically brand elements have greater importance in recognition of the company and servicescape than other aspects. The more important aspects where analysed and suggestions on improvement given. Gelateria Nuvole är ett företag som skapar och säljer sin egen Italienska glass i två caféer i Åbo centrum. Gelateria Nuvole planerar att expandera och bli ett franchise företag i framtiden. För en franchisor är ens koncept, produkt(er), och identitet extra viktigt. Identiteten är till stor del synlig i varumärket och ett företags utrymmen. Identiteten hjälper kunderna att skapa en mental bild av företaget och på så vis komma ihåg det.
Syftet med detta arbete är att hjälpa Gelateria Nuvole ta reda på vilka aspekter i deras servicescape som kunder använder för att känna igen företaget. En del av de aspekter i servicescapen som kan användas för att känna igen företaget är delar av varumärket; därför kommer varumärke och varumärkesutveckling tas upp i detta examensarbete. De aspekter som tas upp skall även kunna implementeras i nya cafén och för ett expanderande företag.
Resultaten av detta examensarbete är att Gelateria Nuvoles identitet och varumärke behöver bli starkare och mer sammanhängande för att skapa starkare igenkänning av företaget hos sina kunder. Gelateria Nuvole behöver främst i sin helhetförbättra sin identitet i servicescapen och i sitt varumärke. Utifrån teorin visade det sig att vissa aspekter, särskilt vissa varumärkes element har större betydelse i igenkänning av företaget och servicescapen än andra aspekter. De viktigaste aspekterna har blivit analyserade och förslag på förbättringar har givits.
The aim of this bachelor thesis is to help Gelateria Nuvole find out what aspects in the servicescape that customers use to recognize the company. Some of the aspects in a servicescape that can be used to recognize the company are brand elements; therefore brand and branding will be included in this Bachelor thesis. The aspects should also be possible to use in new cafeterias and for an expanding company.
The result of this Bachelor thesis is that Gelateria Nuvole’s identity and brand needs to become stronger and more coherent to create greater recognition among its customer for the company. Gelateria Nuvole needs to, foremost improve in its entirety its identity in the servicescape and of the brand. From the theory it was shown that some aspects, specifically brand elements have greater importance in recognition of the company and servicescape than other aspects. The more important aspects where analysed and suggestions on improvement given.
Syftet med detta arbete är att hjälpa Gelateria Nuvole ta reda på vilka aspekter i deras servicescape som kunder använder för att känna igen företaget. En del av de aspekter i servicescapen som kan användas för att känna igen företaget är delar av varumärket; därför kommer varumärke och varumärkesutveckling tas upp i detta examensarbete. De aspekter som tas upp skall även kunna implementeras i nya cafén och för ett expanderande företag.
Resultaten av detta examensarbete är att Gelateria Nuvoles identitet och varumärke behöver bli starkare och mer sammanhängande för att skapa starkare igenkänning av företaget hos sina kunder. Gelateria Nuvole behöver främst i sin helhetförbättra sin identitet i servicescapen och i sitt varumärke. Utifrån teorin visade det sig att vissa aspekter, särskilt vissa varumärkes element har större betydelse i igenkänning av företaget och servicescapen än andra aspekter. De viktigaste aspekterna har blivit analyserade och förslag på förbättringar har givits.