Markkinoinnin tehostamisen suunnitelma BLC Turva Oy:lle
Heikkinen, Lotta (2013)
Heikkinen, Lotta
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013092515521
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013092515521
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on saatu Blue Lake Communications Oy Kuopion toimipaikalta, BLC Turva Oy:ltä. Työn tarkoituksena oli laatia markkinoinnin tehostamisen suunnitelma Kuopion toimipisteelle. Blue Lake Communications Oy –konsernilla on koko konsernin kattava markkinointisuunnitelma, joka ei kuitenkaan palvele Kuopion toimipistettä. Kuopion toimipiste eroaa muista siten, että se pyrkii toimimaan yritysten välisillä markkinoilla.
Työssä perehdyttiin markkinointiin kirjallisuuden avulla mahdollisimman laajasti, tutustuttiin toimeksiantaja yritykseen ja nostettiin esille ne markkinoinninkeinot, joilla BLC Turva Oy voi pyrkiä tehostamaan markkinointiaan.
Työn tuloksina luotiin markkinoinnin tehostamisen suunnitelma sekä listattiin keinoja, joita yritys voi käyttää tehostamaan markkinointiaan ja myyntiään. Opinnäytetyön on tarkoitus jatkossa myös toimia pohjana BLC Turva Oy:n mahdollisille tulevaisuuden markkinointisuunnitelmille.
Työssä perehdyttiin markkinointiin kirjallisuuden avulla mahdollisimman laajasti, tutustuttiin toimeksiantaja yritykseen ja nostettiin esille ne markkinoinninkeinot, joilla BLC Turva Oy voi pyrkiä tehostamaan markkinointiaan.
Työn tuloksina luotiin markkinoinnin tehostamisen suunnitelma sekä listattiin keinoja, joita yritys voi käyttää tehostamaan markkinointiaan ja myyntiään. Opinnäytetyön on tarkoitus jatkossa myös toimia pohjana BLC Turva Oy:n mahdollisille tulevaisuuden markkinointisuunnitelmille.