Flash media as a tool for advertisement
Tommila, Aleksi (2013)
Tommila, Aleksi
Hämeen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013110416564
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013110416564
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on Hämeen ammattikorkeakouluun kuuluvan ammatillisen opettajakorkeakoulun toimeksiantaman projektin kirjallinen osa. Toimeksianto tuli ideasta käyttää Adobe Flashia mainonnassa uusien oppilaiden rekrytoimiseksi. Kirjallisen osan yhteydessä toteutettiin myös käytännön osa, jonka luonnetta käsitellään lyhyesti esittelyssä.
Opinnäytetyön keskeisin tarkoitus on laatia kattava kooste Adobe Flash pohjaisesta mainonnasta sisältäen sellaiset yksityiskohdat kuin tekniset, ammatilliset, ohjelmistolliset ja rahalliset vaatimukset sekä ilmeisimmät edut verrattaessa muihin saatavilla oleviin vastaaviin medioihin, kuten HTML 5:een. Opinnäytetyössä pyrittiin vastaamaan seuraaviin kysymyksiin: Mitä Adobe Flash-pohjaisen markkinoinnin pystyttäminen ja tehokas käyttö edellyttää? Onko Adobe Flash haluttava mediateknologia markkinoinnin välineeksi? Kuinka HTML5 on vaikuttanut Adobe Flashiin? Kuinka Adobe Flashia tulisi käyttää tehokkaasti?
Tuloksena opinnäytetyö antaa selkeän suosituksen Adobe Flash-pohjaiselle mainonnalle ja markkinoinnille. Tämä tulos tarkoittaa, että opinnäytetyön lukemalla saa selkeän kuvan Adobe Flash -pohjaisen mainonnan vaatimuksista ja siitä, miten kyseistä tekniikkaa tulisi käyttää tehokkaasti.
Opinnäytetyössä käytetty tutkimusmenetelmä oli kehittämisprojekti, joka pohjautui kirjallisiin ja digitaalisiin online-lähteisiin sekä huomattavien suomalaisten mediayritysten kanssa käytyihin teemahaastatteluihin.
Lopussa johdettiin päätelmä, että Adobe Flash on edelleen hinta-hyöty-suhteeltaan paras ja eniten käytetty Internet-mainonnan keino ja sellaisenaan kaikista kannattavin vaihtoehto. Tulokset näyttävät myös, että HTML5 on vaikuttanut Adobe Flash -pohjaiseen tuotantoon tähän asti lähinnä mobiilialustoilla, koska mobiilivalmistajat suosivat kaikille yhteistä HTML5-standardia yli erikoistuneen kolmannen osapuolen teknologian, kuten Adobe Flash. This thesis is the literary part of a project commissioned by the Profes-sional Teacher Education Unit of HAMK. This commission came out of an idea of utilizing Adobe Flash in advertising for student recruitment purposes. Along with the literary part a practical part was also carried out, which is briefly discussed in the introduction.
The purpose of this thesis was to compile a comprehensive summary on Flash based advertising including such details as technical, professional, software and financial requirements and overall benefits in comparison to other similar media available, mainly HTML 5. The thesis aimed to answer the following questions: What does setting up Adobe Flash based marketing require? Is Adobe Flash a desirable media technology for mar-keting? How has HTML5 influenced Adobe Flash? How to utilize Adobe Flash effectively?
As an answer for the research questions this thesis gives a clear reference for Adobe Flash based advertisement and marketing, This result means that by reading this thesis one will get a clear picture of the requirements of Adobe Flash based marketing and how said technology should be used effectively.
The research model for this thesis was development research, based on documentation in form of published literature and digital online sources as well as theme interviews with notable Finnish media firms.
It was concluded that Adobe Flash is still the most cost effective and most widely used method of online advertising and as such the most viable op-tion. The results also show that HTML5 has influenced Adobe Flash based production mostly on the mobile platforms so far, because of mobile pro-ducers favoring the shared HTML5 standard over a specialized 3rd party technology like Adobe Flash.
Opinnäytetyön keskeisin tarkoitus on laatia kattava kooste Adobe Flash pohjaisesta mainonnasta sisältäen sellaiset yksityiskohdat kuin tekniset, ammatilliset, ohjelmistolliset ja rahalliset vaatimukset sekä ilmeisimmät edut verrattaessa muihin saatavilla oleviin vastaaviin medioihin, kuten HTML 5:een. Opinnäytetyössä pyrittiin vastaamaan seuraaviin kysymyksiin: Mitä Adobe Flash-pohjaisen markkinoinnin pystyttäminen ja tehokas käyttö edellyttää? Onko Adobe Flash haluttava mediateknologia markkinoinnin välineeksi? Kuinka HTML5 on vaikuttanut Adobe Flashiin? Kuinka Adobe Flashia tulisi käyttää tehokkaasti?
Tuloksena opinnäytetyö antaa selkeän suosituksen Adobe Flash-pohjaiselle mainonnalle ja markkinoinnille. Tämä tulos tarkoittaa, että opinnäytetyön lukemalla saa selkeän kuvan Adobe Flash -pohjaisen mainonnan vaatimuksista ja siitä, miten kyseistä tekniikkaa tulisi käyttää tehokkaasti.
Opinnäytetyössä käytetty tutkimusmenetelmä oli kehittämisprojekti, joka pohjautui kirjallisiin ja digitaalisiin online-lähteisiin sekä huomattavien suomalaisten mediayritysten kanssa käytyihin teemahaastatteluihin.
Lopussa johdettiin päätelmä, että Adobe Flash on edelleen hinta-hyöty-suhteeltaan paras ja eniten käytetty Internet-mainonnan keino ja sellaisenaan kaikista kannattavin vaihtoehto. Tulokset näyttävät myös, että HTML5 on vaikuttanut Adobe Flash -pohjaiseen tuotantoon tähän asti lähinnä mobiilialustoilla, koska mobiilivalmistajat suosivat kaikille yhteistä HTML5-standardia yli erikoistuneen kolmannen osapuolen teknologian, kuten Adobe Flash.
The purpose of this thesis was to compile a comprehensive summary on Flash based advertising including such details as technical, professional, software and financial requirements and overall benefits in comparison to other similar media available, mainly HTML 5. The thesis aimed to answer the following questions: What does setting up Adobe Flash based marketing require? Is Adobe Flash a desirable media technology for mar-keting? How has HTML5 influenced Adobe Flash? How to utilize Adobe Flash effectively?
As an answer for the research questions this thesis gives a clear reference for Adobe Flash based advertisement and marketing, This result means that by reading this thesis one will get a clear picture of the requirements of Adobe Flash based marketing and how said technology should be used effectively.
The research model for this thesis was development research, based on documentation in form of published literature and digital online sources as well as theme interviews with notable Finnish media firms.
It was concluded that Adobe Flash is still the most cost effective and most widely used method of online advertising and as such the most viable op-tion. The results also show that HTML5 has influenced Adobe Flash based production mostly on the mobile platforms so far, because of mobile pro-ducers favoring the shared HTML5 standard over a specialized 3rd party technology like Adobe Flash.