Huoltoneuvojien, varaosamyyjien ja mekaanikkojen välisen kommunikaation parantaminen korjaamoprosessissa
Hauta-aho, Niko (2013)
Hauta-aho, Niko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111417029
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111417029
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee kommunikaatio-ongelmia Rinta-Joupin Autoliikkeen Vaasan toimipisteessä. Tässä työssä keskitytään korjaamoprosessin aikaisen tiedonkulun ongelmakohtien kartoittamiseen ja tiedonkulun parantamiseen. Ongelmat selvitettiin haastattelemalla työnjohtajia, varaosamyyjiä ja mekaanikkoja. Saatuja tuloksia analysoitiin ja niiden perusteella laadittiin korjauskehotukset tiedonkulun parantamiseksi.
Teoriaosiossa on käyty läpi yleisesti eri tiedonvälitysmenetelmiä ja – kanavia, jonka jälkeen syvennytään itse korjaamoprosessin aikaiseen tiedonkulkuun. Seuraavassa osiossa selvitetään korjaamoprosessi ja kartoitetaan nykytila, selvitetään informaation kulku ja kartoitetaan ongelmat haastattelujen avulla. Lopuksi esitetään korjausehdotukset jokaiselle ammattiryhmälle kommunikaation parantamiseksi.
Teoriaosiossa on käyty läpi yleisesti eri tiedonvälitysmenetelmiä ja – kanavia, jonka jälkeen syvennytään itse korjaamoprosessin aikaiseen tiedonkulkuun. Seuraavassa osiossa selvitetään korjaamoprosessi ja kartoitetaan nykytila, selvitetään informaation kulku ja kartoitetaan ongelmat haastattelujen avulla. Lopuksi esitetään korjausehdotukset jokaiselle ammattiryhmälle kommunikaation parantamiseksi.