Perceptions of Students of Rovaniemi University of Applied Sciences on the Brand of Fazer Food Services
Kansanaho, Niina (2013)
Kansanaho, Niina
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111817313
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111817313
Tiivistelmä
Tutkimustyön tarkoituksena oli selvittää Rovaniemen Ammattikorkeakoulun opiskelijoiden brändimielikuvia Fazer Food Servisesistä. Tutkimustyön tavoite oli tarjota Fazer Food Servicesille parannusehdotuksia, jotta opiskelijoiden brändimielikuva mukailisi Fazer Food Servicesin tavoitebrändimielikuvaa.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä suuren opiskelijamäärän vuoksi. Tutkimustyö koostui bränditeoriaan tutustumisesta, web-kyselyn suorittamisesta ja tulosten analysoinnista. Web-kysely koostui taustatiedoista, ruoan ja ruokailutilan ominaisuuksista ja asiakaspalvelusta. Analyysiin valittiin kaksi kampusta, joilla oli korkein vastaajamäärä: Rantavitikka ja Ounasvaara.
Analyysissä ilmeni että, opiskelijoiden brändimielikuva vastaa osittain Fazer Food Servicesin tavoitebrändimielikuvaa. Kehityskohteiksi nousivat ruoan ulkonäön kohentaminen esteettisemmäksi, ravintolan pohjasuunnitelman uusiminen tai uudelleenjärjestäminen ja asiakaspalvelun laadun parantaminen.
Kirjoittaja onnistui tutkimustyössään selvittämään opiskelijoiden brändimielikuvan Fazer Food Servicesistä ja tarjoamaan parannusehdotuksia Fazer Food Servicesille kohentamaan brändimielikuvaa.
Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen tutkimusmenetelmä suuren opiskelijamäärän vuoksi. Tutkimustyö koostui bränditeoriaan tutustumisesta, web-kyselyn suorittamisesta ja tulosten analysoinnista. Web-kysely koostui taustatiedoista, ruoan ja ruokailutilan ominaisuuksista ja asiakaspalvelusta. Analyysiin valittiin kaksi kampusta, joilla oli korkein vastaajamäärä: Rantavitikka ja Ounasvaara.
Analyysissä ilmeni että, opiskelijoiden brändimielikuva vastaa osittain Fazer Food Servicesin tavoitebrändimielikuvaa. Kehityskohteiksi nousivat ruoan ulkonäön kohentaminen esteettisemmäksi, ravintolan pohjasuunnitelman uusiminen tai uudelleenjärjestäminen ja asiakaspalvelun laadun parantaminen.
Kirjoittaja onnistui tutkimustyössään selvittämään opiskelijoiden brändimielikuvan Fazer Food Servicesistä ja tarjoamaan parannusehdotuksia Fazer Food Servicesille kohentamaan brändimielikuvaa.