The Social Media Strategy for Bay Area Green Tours
Silander, Jenna (2013)
Silander, Jenna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112217763
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112217763
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee voittoa tavoittelematonta Bay Area Green Tours –organisaatiota, joka tarjoaa asiakaskohtaisia matkoja asiakkailleen Kaliforniassa. Yritys on kestävän kehityksen matkailualan yritys, jonka matkat ovat suunniteltu ekologisesti.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli demostroida Bay Area Green Tours:lle, mitä hyötyä ja etua tehokkaasta sosiaalisen median markkinointisuunnitelmasta on ja kuinka oleellinen osa se on heidän digitaalista markkinointiaan. Tavoitteena oli löytää yritykselle sopivimmat sosiaalisen median kanavat, joiden avulla mahdollisimman moni uusi asiakas kiinnostuisi yrityksestä. Markkinointisuunnitelman avulla tehostetaan valittujen kanavien sisällön laatua, lisätään myyntiä ja brändin tunnettavuutta.
Tietojen keruumenetelmänä oli haastattelut, jotka käytiin Bay Area Green Toursin työntekijöiden kanssa, asiakastutkimuskysely sekä kirjallisuuden ja digitaalisten lähteiden lukeminen. Asiakastutkimuskysely oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Kyselyn avulla tunnistettiin kolme tärkeintä sosiaalisen median kanavaa. Nämä kanavat ovat jo entuudestaan tunnettuja ja käytettyjä matkailualalla.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että onnistunut sosiaalisen median markkinointissuunnitelma luo uusia asiakassuhteita ja vahvistaa jo olemassa olevia. Keskittymällä oikeisiin sosiaalisen median kanaviin, tehokkuus ja tuottavuus lisääntyy sekä työntekijöiden resursseja säästyy. Tutkimuksen tuloksista voimme päätellä, että internet on yksi tärkeimmistä matkailualan tiedonlähteistä ja sen takia pienikin yritys voi saada näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ilman suurta markkinointibudjettia.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli demostroida Bay Area Green Tours:lle, mitä hyötyä ja etua tehokkaasta sosiaalisen median markkinointisuunnitelmasta on ja kuinka oleellinen osa se on heidän digitaalista markkinointiaan. Tavoitteena oli löytää yritykselle sopivimmat sosiaalisen median kanavat, joiden avulla mahdollisimman moni uusi asiakas kiinnostuisi yrityksestä. Markkinointisuunnitelman avulla tehostetaan valittujen kanavien sisällön laatua, lisätään myyntiä ja brändin tunnettavuutta.
Tietojen keruumenetelmänä oli haastattelut, jotka käytiin Bay Area Green Toursin työntekijöiden kanssa, asiakastutkimuskysely sekä kirjallisuuden ja digitaalisten lähteiden lukeminen. Asiakastutkimuskysely oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Kyselyn avulla tunnistettiin kolme tärkeintä sosiaalisen median kanavaa. Nämä kanavat ovat jo entuudestaan tunnettuja ja käytettyjä matkailualalla.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että onnistunut sosiaalisen median markkinointissuunnitelma luo uusia asiakassuhteita ja vahvistaa jo olemassa olevia. Keskittymällä oikeisiin sosiaalisen median kanaviin, tehokkuus ja tuottavuus lisääntyy sekä työntekijöiden resursseja säästyy. Tutkimuksen tuloksista voimme päätellä, että internet on yksi tärkeimmistä matkailualan tiedonlähteistä ja sen takia pienikin yritys voi saada näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ilman suurta markkinointibudjettia.