Markkinointiviestintäsuunnitelma Hevostarvike Äimärautiolle
Korhonen, Henna; Jussila, Henna (2013)
Korhonen, Henna
Jussila, Henna
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111817256
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111817256
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on oululainen hevostarvikkeita myyvä erikoisliike. Työn aiheena oli laatia markkinointiviestintäsuunnitelma Hevostarvike Äimärautiolle, jota yrittäjä voi käyttää liiketoiminnassaan hyödyksi vuoden 2014 alusta alkaen. Yritys on perustettu vuonna 2009 ja se työllistää ainoastaan yrittäjän itsensä. Yritys sijaitsee Äimärautiolla, hyvien kulkuyhteyksien päässä Oulun keskustasta.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käytetään hyväksi alan kirjallisuutta sekä materiaalia internetistä. Yrityksen markkinointiviestintäsuunnitelmassa käytetään apuna teoriaosuuden lähteitä ja opiskelujen aikana opittuja keinoja sekä omia kokemuksia. Lisäksi haastateltiin yrittäjää ja tutustuttiin yrityksen tarpeisiin sekä otettiin tietenkin huomioon yrittäjän toiveet.
Työn tuloksena saatiin kattava käsitys markkinointiviestinnästä ja sen keinoista. Annoimme yrittäjälle vinkkejä siitä, miten saada lisää myyntiä ja uusia asiakkaita erilaisten tapahtumien tai markkinointiviestinnän keinojen avulla. Yrittäjän kannattaa käyttää sähköpostimarkkinointia säännöllisesti, koska se on kustannustehokas markkinointiviestintäkeinokeino oikein tehtynä. Yrityksen on tarkoitus hyödyntää suunnitelmaa vuoden 2014 toimintakaudella.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käytetään hyväksi alan kirjallisuutta sekä materiaalia internetistä. Yrityksen markkinointiviestintäsuunnitelmassa käytetään apuna teoriaosuuden lähteitä ja opiskelujen aikana opittuja keinoja sekä omia kokemuksia. Lisäksi haastateltiin yrittäjää ja tutustuttiin yrityksen tarpeisiin sekä otettiin tietenkin huomioon yrittäjän toiveet.
Työn tuloksena saatiin kattava käsitys markkinointiviestinnästä ja sen keinoista. Annoimme yrittäjälle vinkkejä siitä, miten saada lisää myyntiä ja uusia asiakkaita erilaisten tapahtumien tai markkinointiviestinnän keinojen avulla. Yrittäjän kannattaa käyttää sähköpostimarkkinointia säännöllisesti, koska se on kustannustehokas markkinointiviestintäkeinokeino oikein tehtynä. Yrityksen on tarkoitus hyödyntää suunnitelmaa vuoden 2014 toimintakaudella.