Aloittelevan myyjän koulutusmateriaali
Leinonen, Janne; Palovuori, Mikko (2013)
Leinonen, Janne
Palovuori, Mikko
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112919043
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112919043
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme koostuu teoriaosuudesta Word- muodossa, sekä produktista Power Point- muodossa. Teoria käsittelee koko myyntiprosessin, joka alkaa prospektoinnista ja loppuu asiakassuhteen jälkihoitoon. Produkti on suunnattu koulutusmateriaaliksi Lamia Oy:n aloittaville myyjille. Lamia on tuore yritys, joka rekrytoi parhaillaan myyjiä. Kuiten-kaan aiemmin heille ei ole tullut uusia myyjiä tuttavapiirin ulkopuolelta, ja produktin tar-koituksena on toimia koulutusmateriaalina uusille myyjille.
Teorian alussa ensimmäisessä kappaleessa käsittelemme opinnäytetyön taustaa ja tavoi-tetta, sekä tutkimusongelmaa ja rakennetta. Tämän jälkeen toisessa luvussa on teoriaa myyntiprosessista. Kolmannessa luvussa on tutkimuksen teoreettinen viitekehys, joka auttaa lukijaa ymmärtämään teoriaosuuden kokonaiskuvaa. Neljännessä luvussa ker-romme Lamiasta yleisesti, sekä sen nykyisestä myyntiprosessista. Työmme lopussa on vielä tiedonkeruumenetelmät, sekä oman prosessin arviointia. Tiedonkeruumenetelmissä kuvaamme työn valmistumisen eri vaiheita ja millä tavalla itse opinnäytetyö valmistui. Oman prosessin arvioinnissa käymme läpi asioita, mistä mielestämme onnistuimme ja missä jäi parantamisen varaa.
Produkti on tehty toimeksiantona Lamia Oy:lle ja sen tarkoitus on toimia koulutusmate-riaalina uuden yritykseen tulevan myyjän koulutuksessa. Produktissa koulutamme Lamian tärkeimmät palvelut ja tuotteet, sekä käymme myyntiprosessin läpi Lamian näkökulmas-ta. Lisäksi produkti sisältää harjoituksia sekä esimerkkejä uusille myyjille.
Teorian alussa ensimmäisessä kappaleessa käsittelemme opinnäytetyön taustaa ja tavoi-tetta, sekä tutkimusongelmaa ja rakennetta. Tämän jälkeen toisessa luvussa on teoriaa myyntiprosessista. Kolmannessa luvussa on tutkimuksen teoreettinen viitekehys, joka auttaa lukijaa ymmärtämään teoriaosuuden kokonaiskuvaa. Neljännessä luvussa ker-romme Lamiasta yleisesti, sekä sen nykyisestä myyntiprosessista. Työmme lopussa on vielä tiedonkeruumenetelmät, sekä oman prosessin arviointia. Tiedonkeruumenetelmissä kuvaamme työn valmistumisen eri vaiheita ja millä tavalla itse opinnäytetyö valmistui. Oman prosessin arvioinnissa käymme läpi asioita, mistä mielestämme onnistuimme ja missä jäi parantamisen varaa.
Produkti on tehty toimeksiantona Lamia Oy:lle ja sen tarkoitus on toimia koulutusmate-riaalina uuden yritykseen tulevan myyjän koulutuksessa. Produktissa koulutamme Lamian tärkeimmät palvelut ja tuotteet, sekä käymme myyntiprosessin läpi Lamian näkökulmas-ta. Lisäksi produkti sisältää harjoituksia sekä esimerkkejä uusille myyjille.