Verkkogallerian markkinointi ja taiteen myynnin erityispiirteet : Case Galleria Maaret Finnberg
Pentinmäki, Julia (2013)
Pentinmäki, Julia
Humanistinen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112918959
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112918959
Tiivistelmä
Verkkogalleriat ovat galleriakentällä vielä uusi ilmiö, vaikka verkkogallerioiden juuret ovat 1990-luvun verkkohuutokaupoissa. Kehitys Suomessa on ollut hidasta ja tutkimuksia verkkogallerioista ei juuri ole tehty. Opinnäytetyöni käsittelee verkkogallerioiden markkinointia ja taiteen myymisen erityispiirteitä. Pyrin selvittämään tapaustutkimuksen avulla miten verkkogalleriaa voidaan markkinoida ja mitkä taiteeseen ja taiteen myymiseen liittyvät piirteet vaikuttavat markkinointiin. Samalla selvitän onko fyysinen tila pakollinen saavutettavuuden kannalta.
Tutkimukseni tilaaja on Galleria Maaret Finnbergin galleristi Maaret Finnberg. Opinnäytetyöni taustalla on gallerialle tekemäni markkinoinnin kehittämissuunnitelma, jonka kehitysehdotusten toimivuutta testaan opinnäytetyössäni. Tätä kautta teen Galleria Maaret Finnbergille markkinointisuunnitelman, jota voidaan soveltaa myös muiden verkkogallerioiden markkinointiin. Valitsin opinnäytetyöni tutkimusme-todeiksi kirjallisuuden, asiakaskyselyn, haastattelut, havainnoinnin ja benchmarkingin.
Tutkimukseni tilaaja on Galleria Maaret Finnbergin galleristi Maaret Finnberg. Opinnäytetyöni taustalla on gallerialle tekemäni markkinoinnin kehittämissuunnitelma, jonka kehitysehdotusten toimivuutta testaan opinnäytetyössäni. Tätä kautta teen Galleria Maaret Finnbergille markkinointisuunnitelman, jota voidaan soveltaa myös muiden verkkogallerioiden markkinointiin. Valitsin opinnäytetyöni tutkimusme-todeiksi kirjallisuuden, asiakaskyselyn, haastattelut, havainnoinnin ja benchmarkingin.