Tilitoimistopalvelut asiakkaan näkökulmasta : case: Tilipalvelu Irja Malin
Hirvonen, Outi (2013)
Hirvonen, Outi
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112818877
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112818877
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Tilipalvelu Irja Malinin asiakkaiden tyytyväisyys käyttämiensä palveluiden laatuun. Lisäksi kartoitettiin asiakkaiden tarvetta saada sellaisia lisäpalveluita, joita heillä ei vielä ollut käytössään. Vastausten avulla on tarkoitus kehittää tilitoimiston palvelun laatua ja palveluvalikoimaa.
Opinnäytetyön teoriaosuuden ensimmäisessä osassa käsitellään taloushallintoalaa, sen nykypäivää ja tulevaisuutta. Lisäksi käydään läpi tilitoimistoalaa sekä sen palveluiden laatua. Toisessa osassa perehdytään palveluun ja sen laatuun sekä asiakastyytyväisyyteen.
Tutkimuksen empiriaosuus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimuksen aineiston hankkimiseen käytettiin asiakastyytyväisyyskyselylomaketta. Lomake lähetettiin postitse neljällekymmenelle Tilipalvelu Irja Malinin asiakkaalle.
Tutkimustulosten perusteella voidaan päätellä, että Tilipalvelu Irja Malinin asiakkaat ovat pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä saamiinsa palveluihin. Tarvetta lisäpalveluille ei ole tällä hetkellä, vaan asiakkaat ovat tyytyväisiä nykyiseen palveluvalikoimaan.
Opinnäytetyön teoriaosuuden ensimmäisessä osassa käsitellään taloushallintoalaa, sen nykypäivää ja tulevaisuutta. Lisäksi käydään läpi tilitoimistoalaa sekä sen palveluiden laatua. Toisessa osassa perehdytään palveluun ja sen laatuun sekä asiakastyytyväisyyteen.
Tutkimuksen empiriaosuus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimuksen aineiston hankkimiseen käytettiin asiakastyytyväisyyskyselylomaketta. Lomake lähetettiin postitse neljällekymmenelle Tilipalvelu Irja Malinin asiakkaalle.
Tutkimustulosten perusteella voidaan päätellä, että Tilipalvelu Irja Malinin asiakkaat ovat pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä saamiinsa palveluihin. Tarvetta lisäpalveluille ei ole tällä hetkellä, vaan asiakkaat ovat tyytyväisiä nykyiseen palveluvalikoimaan.