Limingan nuorisoseuran Facebook- markkinoinnin tutkimus
Niemelä, Martti-Mikael (2013)
Niemelä, Martti-Mikael
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319643
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319643
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiantaja oli Limingan nuorisoseura ja työn aiheena oli tutkia, kuinka hyvin
Limingan nuorisoseuran Facebook- markkinointi oli onnistunut. Tavoitteena oli saada tietoa,
kuinka Limingan nuorisoseuran tanssitapahtumiin osallistuneet henkilöt olivat hankkineet tietonsa
tanssitapahtumista. Olivatko he hankkineet tiedon tapahtumista nuorisoseuran aiemmin
käyttämien markkinointikanavien kautta, vai olivatko osallistujat löytäneet tiensä Facebooksivuille.
Toisena tavoitteena oli etsiä mahdollisia kehityssuuntia Limingan nuorisoseuran
Facebook- markkinoinnille.
Työssä on tehty kyselytutkimus, jossa on viisi kysymystä liittyen tanssitapahtumien osallistujiin ja
heidän tapaansa hankkia tietoa tanssitapahtumista. Kyselyssä oli myös yksi avoin kysymys, jossa
vastaajat saivat esittää kehityssuuntia Limingan Nuorisoseuran Facebook- markkinoinnille.
Työssä käytettiin lähteenä työtä varten tehtyä kvantitatiivista kyselytutkimusta. Tarpeeksi
keskittynyttä tutkimusta aiheesta ei löytynyt muualta.
Limingan nuorisoseuran Facebook- markkinointi oli onnistunut. Tavoitteena oli saada tietoa,
kuinka Limingan nuorisoseuran tanssitapahtumiin osallistuneet henkilöt olivat hankkineet tietonsa
tanssitapahtumista. Olivatko he hankkineet tiedon tapahtumista nuorisoseuran aiemmin
käyttämien markkinointikanavien kautta, vai olivatko osallistujat löytäneet tiensä Facebooksivuille.
Toisena tavoitteena oli etsiä mahdollisia kehityssuuntia Limingan nuorisoseuran
Facebook- markkinoinnille.
Työssä on tehty kyselytutkimus, jossa on viisi kysymystä liittyen tanssitapahtumien osallistujiin ja
heidän tapaansa hankkia tietoa tanssitapahtumista. Kyselyssä oli myös yksi avoin kysymys, jossa
vastaajat saivat esittää kehityssuuntia Limingan Nuorisoseuran Facebook- markkinoinnille.
Työssä käytettiin lähteenä työtä varten tehtyä kvantitatiivista kyselytutkimusta. Tarpeeksi
keskittynyttä tutkimusta aiheesta ei löytynyt muualta.