Markkinointisuunnitelma Tanzania Volunteers Ltd:lle
Teno, Pauliina (2010)
Teno, Pauliina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001081135
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001081135
Tiivistelmä
Tämä markkinointisuunnitelma sai alkunsa kevään 2009 suoritetun työharjoittelun ohessa ja sen tavoitteena on luoda toimiva ja tarpeisiin mukautuva markkinointisuunnitelma Tanzania Volunteers Ltd:lle. Suunnitelma on kirjoitettu matkailualan opiskelijan näkökulmasta, alan opiskelijoita ajatellen.
Tanzania Volunteers Ltd on vuonna 2007 alkunsa saanut hyväntekeväisyysjärjestö, joka myös välittää työharjoit-telupaikkoja monien eri alojen opiskelijoille Tansaniasta, Afrikasta. Yrityksen tilat löytyvät Moshista, Koillis-Tansaniasta, ja se järjestää lisäksi matkoja ja muita tapahtumia asiakkailleen. Yrityksen tärkeimpänä tavoitteena on tavoittaa lisää opiskelijoita, etenkin matkailualalta, sekä kehittää ja laajentaa toimintaansa. Sillä ei ole olemassa varsinaista markkinointi- ja markkinoinnin aikataulusuunnitelmaa.
Tämän opinnäytetyön tuloksena on syntynyt markkinointisuunnitelma, joka sisältää myös alustavan budjetti-suunnitelman sekä SWOT -analyysin. Yritykselle on myös listattu käyttöön oppilaitosten kansainvälisyystietoja, jotka tukevat tulevia markkinointikeinoja ja etenkin niiden ajoittamista.
Tanzania Volunteers Ltd on vuonna 2007 alkunsa saanut hyväntekeväisyysjärjestö, joka myös välittää työharjoit-telupaikkoja monien eri alojen opiskelijoille Tansaniasta, Afrikasta. Yrityksen tilat löytyvät Moshista, Koillis-Tansaniasta, ja se järjestää lisäksi matkoja ja muita tapahtumia asiakkailleen. Yrityksen tärkeimpänä tavoitteena on tavoittaa lisää opiskelijoita, etenkin matkailualalta, sekä kehittää ja laajentaa toimintaansa. Sillä ei ole olemassa varsinaista markkinointi- ja markkinoinnin aikataulusuunnitelmaa.
Tämän opinnäytetyön tuloksena on syntynyt markkinointisuunnitelma, joka sisältää myös alustavan budjetti-suunnitelman sekä SWOT -analyysin. Yritykselle on myös listattu käyttöön oppilaitosten kansainvälisyystietoja, jotka tukevat tulevia markkinointikeinoja ja etenkin niiden ajoittamista.