Lääkelaskennan vertaistutorointi
Rudik, Oksana (2013)
Rudik, Oksana
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319773
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120319773
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni liittyy Metropolia Ammattikorkeakoulussa käynnistyneeseen Teho Pro-tutkimushankkeeseen, jossa uudistetaan ja kehitetään oppimista sekä opetustoimintaa. Hankkeen tavoitteena on luoda toimintamalli, jota voidaan hyödyntää erilaisissa koulutus-organisaatioissa ja -verkostoissa.
Opinnäytetyöni tarkoituksena on kuvata lääkelaskennan vertaistutortoimintaa. Opinnäytetyöni tavoitteena on kehittää lääkelaskennan vertaistutoreiden toimintaa. Opinnäytetyötä voidaan hyödyntää kehitettäessä lääkelaskennan vertaistutortoimintaa.
Opinnäytetyössäni kuvasin kirjallisuuteen perustuen ongelmia lääkelaskennan oppimista ja lisäksi kuvasin vertaistutorointia. Opinnäytetyöhön haastattelin yhtä lääkelaskennan vertaistutoria ja haastattelussa kuvataan hänen omia kokemuksia vertaistutoroinnista. Haastattelusta ilmeni, että lääkelaskennan vertaistutor olisi toivonut muun muassa että ryhmän koot olisivat pienempiä, vertaistutoroppitunnit olisivat ajallisesti lyhyempiä ja enemmän, enemmän ohjausta opettajalta ja millä opiskelijoita saataisiin motivoitumaan opetuksesta.
Opinnäytetyöni tarkoituksena on kuvata lääkelaskennan vertaistutortoimintaa. Opinnäytetyöni tavoitteena on kehittää lääkelaskennan vertaistutoreiden toimintaa. Opinnäytetyötä voidaan hyödyntää kehitettäessä lääkelaskennan vertaistutortoimintaa.
Opinnäytetyössäni kuvasin kirjallisuuteen perustuen ongelmia lääkelaskennan oppimista ja lisäksi kuvasin vertaistutorointia. Opinnäytetyöhön haastattelin yhtä lääkelaskennan vertaistutoria ja haastattelussa kuvataan hänen omia kokemuksia vertaistutoroinnista. Haastattelusta ilmeni, että lääkelaskennan vertaistutor olisi toivonut muun muassa että ryhmän koot olisivat pienempiä, vertaistutoroppitunnit olisivat ajallisesti lyhyempiä ja enemmän, enemmän ohjausta opettajalta ja millä opiskelijoita saataisiin motivoitumaan opetuksesta.