Pusher -hiuskosmetiikkasarjan lanseerausprosessi
Paasonen, Mirva (2013)
Paasonen, Mirva
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120520167
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120520167
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda toteuttamiskelpoinen lanseeraussuunnitelma hiuskosmetiikkaa maahantuovan Wroom Oy:n Pusher – tuotesarjaa varten. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, joka koostui teoriaosuudesta ja toteutusosasta, eli suunnitelmasta. Tavoitteena oli laatia lähtökohta-analyysien perusteella suunnitelma, jonka avulla yritys voi tuoda uuden tuotesarjan onnistuneesti markkinoille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa kuvattiin lanseerausprosessin vaiheita ja lähtökohta-analyysien tekoa lanseeraussuunnitelman pohjaksi. Osuudessa perehdyttiin myös erilaisiin strategioihin sekä yrityksen kilpailukeinoihin. Teoriapohjassa käytettiin lähteinä pääasiassa alan kirjallisuutta. Toteutusosa koostui lanseerattavan tuotesarjan esittelystä, lähtökohta-analyyseistä sekä niiden pohjalta tehdystä lanseeraussuunnitelmasta. Toteutusosassa selvitettiin myös yrityksen kilpailukeinoja ja strategisia valintoja. Opinnäytetyön tuotos oli lanseeraussuunnitelma, joka sisälsi toimenpiteet jaettuna jakelukanaville suunnattuun markkinointiin ja kuluttajamarkkinointiin. Lanseeraussuunnitelma oli ehdotus, jota Wroom Oy voi käyttää hyödyksi lanseeratessaan Pusher -tuotesarjan uusille markkinoille.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa kuvattiin lanseerausprosessin vaiheita ja lähtökohta-analyysien tekoa lanseeraussuunnitelman pohjaksi. Osuudessa perehdyttiin myös erilaisiin strategioihin sekä yrityksen kilpailukeinoihin. Teoriapohjassa käytettiin lähteinä pääasiassa alan kirjallisuutta. Toteutusosa koostui lanseerattavan tuotesarjan esittelystä, lähtökohta-analyyseistä sekä niiden pohjalta tehdystä lanseeraussuunnitelmasta. Toteutusosassa selvitettiin myös yrityksen kilpailukeinoja ja strategisia valintoja. Opinnäytetyön tuotos oli lanseeraussuunnitelma, joka sisälsi toimenpiteet jaettuna jakelukanaville suunnattuun markkinointiin ja kuluttajamarkkinointiin. Lanseeraussuunnitelma oli ehdotus, jota Wroom Oy voi käyttää hyödyksi lanseeratessaan Pusher -tuotesarjan uusille markkinoille.