Gör dig själv till en produkt : För att få din arbetsansökan sticka ut ur mängden
Mannström, Ina (2013)
Mannström, Ina
Yrkeshögskolan Novia
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120920469
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120920469
Tiivistelmä
Tänä päivänä työnsaanti huonosta taloustilanteesta johtuen ei ole helppoa. Yritykset joutuvat tekemään säästötoimenpiteitä eikä enää voida sanoa, että ilmoitukset irtisanomisista tulisivat uutisena. Töitä kuitenkin on tarjolla, mutta kilpailu paikoista on kovaa. Kuinka sitten saada työhakemuksensa erottumaan joukosta, jotta työllistymisen mahdollisuudet olisivat paremmat?
Opinnäytetyössä keskitytään vastavalmistuneen markkinointitradenomin työllistymiseen Suomen työmarkkinoilla. Teoriaosan painopisteitä ovat: Kuinka tehdään työhakemuksesta myyvä, mitä henkilöbrändi pitää sisällään ja mitä erilaistuminen on?
Työssä on haastateltu kolmea eri yritystä, jotta työhön saataisiin työnantajan näkökulma. Nykyään työnhaku on saavuttanut uusia ulottuvuuksia ja siksi työhön on haluttu saada myös rekrytoijan näkökulma. Tehdyissä haastatteluissa ilmene työhakemuksien huono taso.
Tekemällä työhakemuksen huolellisesti ja kiinnittämällä huomiota yksityiskohtiin, on hyvä mahdollisuus saada työhakemuksensa erottumaan joukosta. Jos haluaa antaa työnhakemukselleen lisäarvoa, on itsensä brändääminen suositeltavaa.
Opinnäytetyössä keskitytään vastavalmistuneen markkinointitradenomin työllistymiseen Suomen työmarkkinoilla. Teoriaosan painopisteitä ovat: Kuinka tehdään työhakemuksesta myyvä, mitä henkilöbrändi pitää sisällään ja mitä erilaistuminen on?
Työssä on haastateltu kolmea eri yritystä, jotta työhön saataisiin työnantajan näkökulma. Nykyään työnhaku on saavuttanut uusia ulottuvuuksia ja siksi työhön on haluttu saada myös rekrytoijan näkökulma. Tehdyissä haastatteluissa ilmene työhakemuksien huono taso.
Tekemällä työhakemuksen huolellisesti ja kiinnittämällä huomiota yksityiskohtiin, on hyvä mahdollisuus saada työhakemuksensa erottumaan joukosta. Jos haluaa antaa työnhakemukselleen lisäarvoa, on itsensä brändääminen suositeltavaa.