Ilmajoki-hallin ja Virkistysuimala Poreen asiakastyytyväisyyskysely
Kivimäki, Marko (2013)
Kivimäki, Marko
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120920477
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120920477
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakkaiden tyytyväisyyttä Ilmajoki-hallin sekä Virkistysuimala Poreen palveluihin sekä tiloihin ja etsiä mahdollisia kehittämiskohteita.
Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä asiakaspalveluun sekä palvelun laatuun ja toisena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyyskysely Ilmajoki-hallin ja Virkistysuimala Poreen asiakkaille.
Tutkimukseen otettiin mukaan sekä yksityiset asiakkaat, että vakiovuoroilla tai yksittäisten tapahtumien puitteessa talossa asioivat urheiluseurat ja yhdistykset. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä esimerkiksi käytössä oleviin tiloihin, henkilökunnan palveluun, tilojen siisteyteen, liikuntapaikkamaksuihin, vuorojen saatavuuteen sekä aukioloaikoihin.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään kirjallisuuden pohjalta palvelun laatua ja asiakaspalvelua yleisesti. Teoriaosassa pyrittiin selvittämään hyvän ja laadukkaan palvelun edellytyksiä.
Tutkimus oli tyypiltään kvantitatiivinen ja se toteutettiin kyselylomakkeilla. Yksityi-sille asiakkaille lomakkeita jaettiin Ilmajoki-hallin ja Virkistysuimala Poreen yhteisessä asiakaspalvelupisteessä 19–25.11.2012. Seuroille lomakkeet lähetettiin postin välityksellä 15.11.2012. Yksityisiltä asiakkailta saatiin 102 vastausta ja seuroista 19 vastasi kyselyyn.
Vastaajat olivat tyytyväisiä Ilmajoki-hallin ja Virkistysuimala Poreen tiloihin ja palveluihin. Myös liikuntapaikkamaksuihin oltiin tyytyväisiä. Yksityisasiakkaiden puolella asioita joihin toivottiin parannusta, olivat uimahallin suihkut, Poreen aukioloajat ja talon parkkipaikat. Pääosa palautteesta oli kuitenkin positiivista. Seurojen puolelta tyytymättömyyttä oli eniten saatuihin vuoroihin.
Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä asiakaspalveluun sekä palvelun laatuun ja toisena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyyskysely Ilmajoki-hallin ja Virkistysuimala Poreen asiakkaille.
Tutkimukseen otettiin mukaan sekä yksityiset asiakkaat, että vakiovuoroilla tai yksittäisten tapahtumien puitteessa talossa asioivat urheiluseurat ja yhdistykset. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä esimerkiksi käytössä oleviin tiloihin, henkilökunnan palveluun, tilojen siisteyteen, liikuntapaikkamaksuihin, vuorojen saatavuuteen sekä aukioloaikoihin.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään kirjallisuuden pohjalta palvelun laatua ja asiakaspalvelua yleisesti. Teoriaosassa pyrittiin selvittämään hyvän ja laadukkaan palvelun edellytyksiä.
Tutkimus oli tyypiltään kvantitatiivinen ja se toteutettiin kyselylomakkeilla. Yksityi-sille asiakkaille lomakkeita jaettiin Ilmajoki-hallin ja Virkistysuimala Poreen yhteisessä asiakaspalvelupisteessä 19–25.11.2012. Seuroille lomakkeet lähetettiin postin välityksellä 15.11.2012. Yksityisiltä asiakkailta saatiin 102 vastausta ja seuroista 19 vastasi kyselyyn.
Vastaajat olivat tyytyväisiä Ilmajoki-hallin ja Virkistysuimala Poreen tiloihin ja palveluihin. Myös liikuntapaikkamaksuihin oltiin tyytyväisiä. Yksityisasiakkaiden puolella asioita joihin toivottiin parannusta, olivat uimahallin suihkut, Poreen aukioloajat ja talon parkkipaikat. Pääosa palautteesta oli kuitenkin positiivista. Seurojen puolelta tyytymättömyyttä oli eniten saatuihin vuoroihin.