Mobiilipeli Android-käyttöjärjestelmälle
Ukkola, Jussi (2013)
Ukkola, Jussi
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120920461
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120920461
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aihe on mobiilipeli Android-käyttöjärjestelmälle. Opinnäytetyöni tavoitteena on, että oppisin mobiilipelin tekemisen vaiheet ja ohjelmoinnin. Työssäni toteutan mobiilipelin teon Android-käyttöjärjestelmälle. Mobiilipelin ohjelmointi on aiheenani, koska olen erittäin kiinnostunut pelien ohjelmoinnista ja peliohjelmoijille on iso kysyntä työmarkkinoilla.
Työssäni tutkin, mitä Java-ohjelmointikielellä on mahdollista toteuttaa mobiilipeli Android-käyttöjärjestelmälle ja mitkä ovat mobiilipelin teossa olevat eri toteutusvaiheet.
Aineistona työssäni käytin useita eri Internet-lähteitä. Keräsin aineistoja etsiessäni Internetistä koodia, jolla toteuttaa mobiilipelin ohjelmointi. Tutkimusmetodina käytin konstruktiivista tutkimusmetodia.
Opinnäytetyötä tehdessäni opin järjestelmällisen toteutuksen ja suunnittelun, mitkä liittyvät ohjelmointiin. Opin myös Java-ohjelmointikielen rajat ja mahdollisuudet peliä ohjelmoidessani.
Työssäni tutkin, mitä Java-ohjelmointikielellä on mahdollista toteuttaa mobiilipeli Android-käyttöjärjestelmälle ja mitkä ovat mobiilipelin teossa olevat eri toteutusvaiheet.
Aineistona työssäni käytin useita eri Internet-lähteitä. Keräsin aineistoja etsiessäni Internetistä koodia, jolla toteuttaa mobiilipelin ohjelmointi. Tutkimusmetodina käytin konstruktiivista tutkimusmetodia.
Opinnäytetyötä tehdessäni opin järjestelmällisen toteutuksen ja suunnittelun, mitkä liittyvät ohjelmointiin. Opin myös Java-ohjelmointikielen rajat ja mahdollisuudet peliä ohjelmoidessani.