Markkinointiviestintäsuunnitelma : MAMK:n Kasarmin kampuksen kokous- ja tilamyyntipalveluiden markkinointiviestintäsuunnitelma
Vitie, Suvi; Leinonen, Saara (2013)
Vitie, Suvi
Leinonen, Saara
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120419985
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120419985
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme tavoite on markkinointiin liittyvän tiedon esimerkiksi kehitysideoiden kerääminen toimeksiantajalle sekä markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen kerätyn tiedon pohjalta. Työmme viitekehys käsittelee asiakastyytyväisyyttä, palvelun laatua ja markkinointiviestintää. Tutkimusosio puolestaan käsittelee kahden tekemämme tutkimuksen tuloksia.
Selvitimme markkinointitutkimuksen opintojaksolla Webropol-kyselyn avulla, miten Mikkelin ammattikorkeakoulun kokous- ja tilamyyntipalveluiden kannattaisi parantaa markkinointiaan ja mikä markkinoinnissa on onnistunutta. Käytämme kyselyä myös osana opinnäytetyömme tutkimusaineistoa. Varsinaisena opinnäytetyötutkimuksena suoritimme benchmarking-vertailututkimuksen, jolla selvitimme, millaisia kilpailevat kokousalan palveluntarjoajat ovat. Tutkimme yhteensä kuutta yritystä perusteellisesti yhdentoista kriteerin perusteella. Käytimme tutkimusaineistonamme pääosin yritysten omia internet-sivuja; palvelun laadun ja nopeuden testasimme ottamalla yrityksiin yhteyttä.
Totesimme Mikkelin ammattikorkeakoulun Kasarmin kampuksen kokous- ja tilamyyntipalveluiden markkinoinnin varsin hyväksi. Tutkimustulokset perustuvat omiin havaintoihimme ja pääasiallisesti yritysten verkkosivuihin. Löysimme runsaasti tietoa tutkittavista kohteista ja saimme vastauksen jokaiseen tutkimuskohtaan benchmarking-vertailussa. Benchmarkingin tulokset on selitetty työssämme sanallisesti, ja ne löytyvät myös taulukkomuodossa liitteestä.
Markkinointiviestintäsuunnitelma kuvaa, miten Mikkelin ammattikorkeakoulun Kasarmin kampuksen kokous- ja tilamyyntipalvelut voivat kehittää markkinointiaan. Markkinointiviestintäsuunnitelmassa esitellään suunnitelman tavoitetta, toteutusta (esim. tavoite, kohderyhmä) ja arviointia.
Selvitimme markkinointitutkimuksen opintojaksolla Webropol-kyselyn avulla, miten Mikkelin ammattikorkeakoulun kokous- ja tilamyyntipalveluiden kannattaisi parantaa markkinointiaan ja mikä markkinoinnissa on onnistunutta. Käytämme kyselyä myös osana opinnäytetyömme tutkimusaineistoa. Varsinaisena opinnäytetyötutkimuksena suoritimme benchmarking-vertailututkimuksen, jolla selvitimme, millaisia kilpailevat kokousalan palveluntarjoajat ovat. Tutkimme yhteensä kuutta yritystä perusteellisesti yhdentoista kriteerin perusteella. Käytimme tutkimusaineistonamme pääosin yritysten omia internet-sivuja; palvelun laadun ja nopeuden testasimme ottamalla yrityksiin yhteyttä.
Totesimme Mikkelin ammattikorkeakoulun Kasarmin kampuksen kokous- ja tilamyyntipalveluiden markkinoinnin varsin hyväksi. Tutkimustulokset perustuvat omiin havaintoihimme ja pääasiallisesti yritysten verkkosivuihin. Löysimme runsaasti tietoa tutkittavista kohteista ja saimme vastauksen jokaiseen tutkimuskohtaan benchmarking-vertailussa. Benchmarkingin tulokset on selitetty työssämme sanallisesti, ja ne löytyvät myös taulukkomuodossa liitteestä.
Markkinointiviestintäsuunnitelma kuvaa, miten Mikkelin ammattikorkeakoulun Kasarmin kampuksen kokous- ja tilamyyntipalvelut voivat kehittää markkinointiaan. Markkinointiviestintäsuunnitelmassa esitellään suunnitelman tavoitetta, toteutusta (esim. tavoite, kohderyhmä) ja arviointia.