Att grunda ett företag: Från affärsidé till digital marknadsföring
Puno, Andreas (2013)
Puno, Andreas
Yrkeshögskolan Novia
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121321197
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013121321197
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Lopputyössä kuvataan, miten perustetaan uusi yritys. Aihe ulottuu liikeideasta digitaaliseen markkinointiin. Tarkoituksena on käsitellä keskeisimmät osat, jotka tarvitaan yrityksen perustamiseen.
Lopputyössä käsitellään yrittäjän henkilökohtaiset ominaisuudet, yritysmuodot, rekisteröinti, markkinointi, rahoitus ja vakuutukset. Materiaali jota käytetään lopputyössä, on kirjalliset lähteet.
Toimeksiantaja Novago Yrityskehitys Oy, katsoi että lopputyö toimii hyvänä johdantona uusille yrittäjille. Lopputyössä ilmenee, että uudella yrittäjällä on oltava selkeä tarkoitus toiminnalla. Yrittäjällä on oltava kannattava liikeidea. Tämän jälkeen yrittäjä voi kehittää toimintaa. Erittäin tärkeä tekijä on yrityksen osalta markkinointi. Digitaalinen markkinointi tarjoaa uuden näkökulman, miten uusi yrittäjä voi markkinoida yritystä sosiaalisessa mediassa.
Lopputyössä kuvataan, miten perustetaan uusi yritys. Aihe ulottuu liikeideasta digitaaliseen markkinointiin. Tarkoituksena on käsitellä keskeisimmät osat, jotka tarvitaan yrityksen perustamiseen.
Lopputyössä käsitellään yrittäjän henkilökohtaiset ominaisuudet, yritysmuodot, rekisteröinti, markkinointi, rahoitus ja vakuutukset. Materiaali jota käytetään lopputyössä, on kirjalliset lähteet.
Toimeksiantaja Novago Yrityskehitys Oy, katsoi että lopputyö toimii hyvänä johdantona uusille yrittäjille. Lopputyössä ilmenee, että uudella yrittäjällä on oltava selkeä tarkoitus toiminnalla. Yrittäjällä on oltava kannattava liikeidea. Tämän jälkeen yrittäjä voi kehittää toimintaa. Erittäin tärkeä tekijä on yrityksen osalta markkinointi. Digitaalinen markkinointi tarjoaa uuden näkökulman, miten uusi yrittäjä voi markkinoida yritystä sosiaalisessa mediassa.