XNA Pelikehitysympäristönä
Heikkinen, Teemu; Kauhanen, Pavel; Pikkarainen, Antti (2008)
Heikkinen, Teemu
Kauhanen, Pavel
Pikkarainen, Antti
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001221501
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001221501
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään Microsoftin XNA peliohjelmointi teknologiaa sekä peliohjelmoinnin teoriaa. Työn
tavoitteena on tuottaa kattava teoreettinen opas XNA:n käyttöön ja käyttöönottamiseen.
Opinnäytetyössä esitellään peliohjelmoinnin eri osa-alueita teoreettisesti ja tutkitaan samalla XNA:n etuja aikaisempiin
toteutusmenetelmiin sekä XNA:n tulevaisuutta pelikehityksen kannalta.
Opinnäytetyössä pyritään tuottamaan kattava ohjeistus peliohjelmointiin ja XNA:n käyttöön peliohjelmoinnissa.
Materiaalia pystytään käyttämään esimerkiksi opetustarkoitukseen tai lähdemateriaalina muihin ympäristöihin.
Ohjeistuksen ohella kehitystehtävänä tuotetaan pienimuotoinen teknologiademo XNA:ta hyväksikäyttäen.
tavoitteena on tuottaa kattava teoreettinen opas XNA:n käyttöön ja käyttöönottamiseen.
Opinnäytetyössä esitellään peliohjelmoinnin eri osa-alueita teoreettisesti ja tutkitaan samalla XNA:n etuja aikaisempiin
toteutusmenetelmiin sekä XNA:n tulevaisuutta pelikehityksen kannalta.
Opinnäytetyössä pyritään tuottamaan kattava ohjeistus peliohjelmointiin ja XNA:n käyttöön peliohjelmoinnissa.
Materiaalia pystytään käyttämään esimerkiksi opetustarkoitukseen tai lähdemateriaalina muihin ympäristöihin.
Ohjeistuksen ohella kehitystehtävänä tuotetaan pienimuotoinen teknologiademo XNA:ta hyväksikäyttäen.