Teollisuustaajuusmuuttajan FAT-prosessin kuvaus ja kehitys
Hirvonen, Markus (2014)
Lataukset:
Hirvonen, Markus
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402242599
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201402242599
Tiivistelmä
ABB Oy:n Drives-yksiköllä on kaapitetuille ACS800- ja ACS880-teollisuustaajuusmuuttajille tarjolla valinnainen asiakastilaisuus, jossa halutessaan asiakas tai hänen edustajansa käy itse paikalla toteamassa, että laite vastaa tilausta ja toimii. Tilaisuudessa käydään läpi laitteen visuaalinen tarkastus, dokumenttien tarkastus ja toiminnallisuuden tarkastus laitteen ollessa päälle kytkettynä. High Power Drives -osasto isännöi vuosittain noin 200 asiakas-testausta, eli factory acceptance testiä (FAT). Tämän prosessin kehitys on tärkeää niin asiakastyytyväisyyden, kuin yrityksen ajankäytön kannalta. Sulava prosessi säästää kaikkien osapuolen resursseja.
Insinöörityön tarkoituksena on tämän prosessin nykytilanteen kuvaus ja sen kehittäminen. Yksi kehittämisen painopisteitä on tuoda Drives:n ulosantia asiakkaalle lähemmäksi samalla tehdaskampuksella toimivaa Motors & Generators -yksikköä.
Kehitettävät asiat kartoitetaan seuraavien keinojen avulla: tehdään FAT:ja ja tuodaan ilmi niiden epäkohdat, tutkitaan Motors & Generators -yksikön uusittu FAT-proseduuri ja teetetään ABB:n paikallismyyntitoimistoille tyytyväisyyskysely. Näistä saatavat tulokset analysoidaan ja niiden pohjalta laaditaan yhteenveto miten prosessia voidaan parantaa. Lisäksi yritykselle tehdään malli tulosten perusteella parannetusta FAT-ohjelmasta ja -toimintaohjeista.
Insinöörityön tuloksia käytetään suoraan yrityksen sisäisessä kehitysprojektissa, jossa uusitaan FAT-prosessi dokumentteineen.
Insinöörityön tarkoituksena on tämän prosessin nykytilanteen kuvaus ja sen kehittäminen. Yksi kehittämisen painopisteitä on tuoda Drives:n ulosantia asiakkaalle lähemmäksi samalla tehdaskampuksella toimivaa Motors & Generators -yksikköä.
Kehitettävät asiat kartoitetaan seuraavien keinojen avulla: tehdään FAT:ja ja tuodaan ilmi niiden epäkohdat, tutkitaan Motors & Generators -yksikön uusittu FAT-proseduuri ja teetetään ABB:n paikallismyyntitoimistoille tyytyväisyyskysely. Näistä saatavat tulokset analysoidaan ja niiden pohjalta laaditaan yhteenveto miten prosessia voidaan parantaa. Lisäksi yritykselle tehdään malli tulosten perusteella parannetusta FAT-ohjelmasta ja -toimintaohjeista.
Insinöörityön tuloksia käytetään suoraan yrityksen sisäisessä kehitysprojektissa, jossa uusitaan FAT-prosessi dokumentteineen.