Tehokkuutta hotellin sisäiseen viestintään sosiaalisen median avulla : virtuaalisen työtilan käyttöönottosuunnitelma Holiday Inn Helsinki City Centre -hotelliin
Pöyhönen, Marianne (2014)
Pöyhönen, Marianne
Turun ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403123073
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201403123073
Tiivistelmä
Teknologian nopea kehitys on 2000-luvulla aikaansaanut murroksen yritysten sisäisessä viestinnässä. Sisäisessä viestinnässä käytetään useita välineitä, jolloin informaation määrä on suuri. Työntekijät kokevat tiedon määrän jopa liian suureksi. Ongelmallisiksi voidaan kokea tiedonhaku, esimies-alais-viestintä sekä henkilöstön välinen viestintä. Toimipaikkojen välinen tiedonjako saattaa olla myös puutteellista. Sähköpostin määrä koetaan monissa yrityksissä
runsaaksi, sillä sähköpostia käytetään ryhmätyön välineenä, vaikka sen ominaisuudet eivät siihen ylläkään. Yrityksen sisäisellä viestinnällä on tutkimuksen mukaan vaikutusta myös
työtyytyväisyyteen. Toimiva yritysviestintä, sekä tehokkaat tiedonhaku ja -tallennus edesauttavat työssä jaksamista.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Holiday Inn Helsinki City Centre-hotelli. Tutkimuksessa tarkastellaan yrityksen sisäisen viestinnän toimivuutta ja kartoitetaan henkilöstön tyytyväisyyttä aiempaa samaa yritystä koskevaa opinnäytetyötä apuna käyttäen. Tutkimusongelmana on selvittää, kuinka saada tehokkuutta yrityksen sisäiseen viestintään ja miten viestinnässä voidaan hyödyntää sosiaalista mediaa.
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tietoperusta
muodostuu työtyytyväisyydestä, sisäisestä viestinnästä ja sosiaalisen median työkaluista. Lopputuloksena keväällä 2010
kartoitettiin mahdollisuus tuoda virtuaalinen työtila kohdeyrityksen käyttöön.
runsaaksi, sillä sähköpostia käytetään ryhmätyön välineenä, vaikka sen ominaisuudet eivät siihen ylläkään. Yrityksen sisäisellä viestinnällä on tutkimuksen mukaan vaikutusta myös
työtyytyväisyyteen. Toimiva yritysviestintä, sekä tehokkaat tiedonhaku ja -tallennus edesauttavat työssä jaksamista.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Holiday Inn Helsinki City Centre-hotelli. Tutkimuksessa tarkastellaan yrityksen sisäisen viestinnän toimivuutta ja kartoitetaan henkilöstön tyytyväisyyttä aiempaa samaa yritystä koskevaa opinnäytetyötä apuna käyttäen. Tutkimusongelmana on selvittää, kuinka saada tehokkuutta yrityksen sisäiseen viestintään ja miten viestinnässä voidaan hyödyntää sosiaalista mediaa.
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tietoperusta
muodostuu työtyytyväisyydestä, sisäisestä viestinnästä ja sosiaalisen median työkaluista. Lopputuloksena keväällä 2010
kartoitettiin mahdollisuus tuoda virtuaalinen työtila kohdeyrityksen käyttöön.