MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITELMA : Case: KTP Ry
Tura, Ville (2010)
Tura, Ville
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001281671
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201001281671
Tiivistelmä
Markkinointiviestintä on yritykselle elintärkeä osa markkinointisuunnitelmaa, koska ilman sitä ei yritys pysty markkinoimaan tuotteitaan tai palvelujaan. Työn tarkoitus oli tutkia KTP:n markkinointiviestinnän onnistumista kaudella 2009 ja sitä miten sitä tulisi kehittää kaudeksi 2010. KTP:n ongelmana oli, ettei seura ollut koskaan tehnyt tutkimusta markkinointiviestinnän onnistumisesta, eikä suunnitellut markkinointiviestinnän ratkaisuja.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista teemahaastattelua, koska se sopi parhaiten tutkimusongelman ratkaisuun. Työtä varten haastateltiin kahdeksaa katsojaa, KTP:n toiminnanjohtajaa sekä kahta yhteistyökumppania. Haastatteluista kävi ilmi, että KTP:n tulisi panostaa mahdollisimman nopeasti toimiviin internetsivuihin, koska ne ovat pienelle urheiluseuralle erittäin tärkeät. Tulosten pohjalta toteutettiin vielä internetsivujen benchmarking, jolla pyrittiin saamaan vinkkejä KTP:n internetsivujen kehittämiseen.
Haastatteluiden ja benchmarkingin tulosten pohjalta laadittiin kehityssuunnitelma kaudelle 2010. Benchmarkingin tulokset auttoivat näkemään, minkälaiset internetsivut jalkapalloseuralla tulisi olla, jotta niistä välittyisi tarvittava informaatio. Tulosten pohjalta laadittiin vielä internetsivuille oma kehityssuunnitelma, joka auttaa KTP:ta välittämään sivuilla kävijöille mahdollisimman positiivisen ja mieleenpainuvan kuvan seurasta ja joukkueesta.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista teemahaastattelua, koska se sopi parhaiten tutkimusongelman ratkaisuun. Työtä varten haastateltiin kahdeksaa katsojaa, KTP:n toiminnanjohtajaa sekä kahta yhteistyökumppania. Haastatteluista kävi ilmi, että KTP:n tulisi panostaa mahdollisimman nopeasti toimiviin internetsivuihin, koska ne ovat pienelle urheiluseuralle erittäin tärkeät. Tulosten pohjalta toteutettiin vielä internetsivujen benchmarking, jolla pyrittiin saamaan vinkkejä KTP:n internetsivujen kehittämiseen.
Haastatteluiden ja benchmarkingin tulosten pohjalta laadittiin kehityssuunnitelma kaudelle 2010. Benchmarkingin tulokset auttoivat näkemään, minkälaiset internetsivut jalkapalloseuralla tulisi olla, jotta niistä välittyisi tarvittava informaatio. Tulosten pohjalta laadittiin vielä internetsivuille oma kehityssuunnitelma, joka auttaa KTP:ta välittämään sivuilla kävijöille mahdollisimman positiivisen ja mieleenpainuvan kuvan seurasta ja joukkueesta.