A CUSTOMER SATISFACTION RESEARCH OF B2C ONLINE PURCHASING SERVICES IN CHINA -Case Company JD.COM
Wang, Wei (2014)
Wang, Wei
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404244732
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404244732
Tiivistelmä
Viime vuosina, verkkokauppa-alan kehittyessä, verkkokaupankäynti Kiinassa on tullut vähitellen yhä suositummaksi kuluttajien keskuudessa, erityisesti tämä näkyy nuoressa ryhmässä. Tämän tuloksena kilpailu verkkokauppa-alalla e-markkinoijien keskuudessa tulee olemaan jatkuvasti kovaa. Tämän opinnäytetyön päätavoitteena on tarjota asianomaista tietoa Internet-kuluttajien mielipiteistä verkko-ostopalveluista kiinalaisissa verkkokauppayrityksissä, etenkin kohdeyritys JD.com: ssa, sillä se on yksi Kiinan suurimmista B2C-verkkokauppa-alustoista. Näin e-markkinoijat voivat saada parempaa tietoa heidän asiakkaidensa mieltymyksistä ja mielipiteistä sekä tietää, miten parantaa heidän asiakkaidensa tyytyväisyysastetta voidakseen kilpailla paremmin verkkokauppa-alalla. Jotta aiheesta saa perusteellisen käsityksen, verkkokauppa-, kuluttajakäyttäytymis- ja asiakastyytyväisyysteoriat on esitetty teoreettisessa osassa. Tutkimusmenetelmänä on kvantitatiivinen tutkimus, joka perustuu Internetin kautta vastaajille lähetettyyn kyselylomakkeeseen.
Empiirinen tutkimus havainnollistaa tilastollisesti tuloksia, jotka perustuvat vastaajien kyselyiden tiedonkeruuseen. Tämän jälkeen ratkaisuja tutkimusongelmien käsittelyyn ja ehdotuksia kohdeyritykselle esitetään opinnäytetyön lopussa.
Empiirinen tutkimus havainnollistaa tilastollisesti tuloksia, jotka perustuvat vastaajien kyselyiden tiedonkeruuseen. Tämän jälkeen ratkaisuja tutkimusongelmien käsittelyyn ja ehdotuksia kohdeyritykselle esitetään opinnäytetyön lopussa.