Markkinointiviestintäsuunnitelma : case: OOO AvtoHim
Pukki, Irja (2014)
Pukki, Irja
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404234642
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404234642
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen Pietarissa toimivalle X-tuotteiden maahantuojalle, OOO AvtoHimille. Opinnäytetyön aihe on valittu yhdessä kohdeyrityksen kanssa. Opinnäytetyölle oli yrityksessä tarve, koska kohdeyrityksellä ei ollut entuudestaan laadittu markkinointiviestintäsuunnitelmaa. Opinnäytetyö käsittelee rajatusti markkinointiviestinnän suunnittelua ja keinoja, jotka tuovat yritykselle tulevaisuudessa eniten hyötyä.
Teoriaosa koostuu kahdesta isosta teemasta eli markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheista ja markkinointiviestinnän keinoista. Lähteinä teoriaosassa on käytetty niin kirjallisuutta kuin sähköistä materiaalia. Empiirinen osuus rakentuu työn teorian pohjalta, ja siinä laaditaan yritykselle käyttöön markkinointiviestintäsuunnitelma. Empiriaosa sisältää yrityksen nykytilanneanalyysin, markkinointiviestinnän tavoitteet ja strategian, kohderyhmän ja budjetin. Lisäksi suunnitelmasta löytyy markkinointiviestintämix ja aikataulu, joka on laadittu viestintäsuunnittelua varten.
Työn tuloksena on syntynyt markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on suunniteltu toteutettavaksi vuonna 2015. Markkinointiviestintäsuunnitelma on yritykselle arvokas tietolähde, jota yritys voi hyödyntää omassa toiminnassaan tulevaisuudessa.
Teoriaosa koostuu kahdesta isosta teemasta eli markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheista ja markkinointiviestinnän keinoista. Lähteinä teoriaosassa on käytetty niin kirjallisuutta kuin sähköistä materiaalia. Empiirinen osuus rakentuu työn teorian pohjalta, ja siinä laaditaan yritykselle käyttöön markkinointiviestintäsuunnitelma. Empiriaosa sisältää yrityksen nykytilanneanalyysin, markkinointiviestinnän tavoitteet ja strategian, kohderyhmän ja budjetin. Lisäksi suunnitelmasta löytyy markkinointiviestintämix ja aikataulu, joka on laadittu viestintäsuunnittelua varten.
Työn tuloksena on syntynyt markkinointiviestintäsuunnitelma, joka on suunniteltu toteutettavaksi vuonna 2015. Markkinointiviestintäsuunnitelma on yritykselle arvokas tietolähde, jota yritys voi hyödyntää omassa toiminnassaan tulevaisuudessa.