Matkailutuotekehitys Hotelli Iso- Syötteelle ja Hotelli Herkolle
Peltoniemi, Hannu (2006)
Peltoniemi, Hannu
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002092019
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002092019
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää uusi matkailutuote Hotelli Iso- Syötteen ja Hotelli Herkon yhteiskäyttöön.
Tuotekehitys hotelleille on ajankohtaista, sillä hotellit aikovat lisätä yhteistyötään lähitulevaisuudessa ja
hotellien tavoitteena on saada asiakkaita omalla charter- koneella. Näille asiakkaille hotellit haluavat tarjota
mahdollisuutta vaihtaa matkakohdetta loman aikana elämyksiä tuottaen. Lisäksi tuotekehitys ylläpitää
sekä lisää hotellien kilpailukykyä
Tuotekehityksen tulisi olla jatkuvaa ja yrityksen muuhun toimintaan vahvasti sidottua. Tuotekehityksen
kohteena ovat kokonaan uudet tai jo olemassa olevat tuotteet. Tuotekehityksellä pyritään lisäämään yrityksen
myyntiä sekä parantamaan yrityksen asemaa markkinoilla. Asiakkaiden tarpeiden tulisi olla lähtökohta
yrityksen tuotekehitykselle.
Opinnäytetyön tuotekehityksen lopputuote on kelkkasafari Taivalkoskelta Iso- Syötteelle, johon sisältyy
liitännäispalveluna pilkkikalastus sekä ruokailu. Tuote antaa asiakkaille mahdollisuuden kokea elämyksiä
talvisen luonnon ympäröimänä. Taivalkosken ja Pudasjärven erämaamaisemat antavat erinomaiset
mahdollisuudet kyseiseen tarkoitukseen.
Tuotekehitys hotelleille on ajankohtaista, sillä hotellit aikovat lisätä yhteistyötään lähitulevaisuudessa ja
hotellien tavoitteena on saada asiakkaita omalla charter- koneella. Näille asiakkaille hotellit haluavat tarjota
mahdollisuutta vaihtaa matkakohdetta loman aikana elämyksiä tuottaen. Lisäksi tuotekehitys ylläpitää
sekä lisää hotellien kilpailukykyä
Tuotekehityksen tulisi olla jatkuvaa ja yrityksen muuhun toimintaan vahvasti sidottua. Tuotekehityksen
kohteena ovat kokonaan uudet tai jo olemassa olevat tuotteet. Tuotekehityksellä pyritään lisäämään yrityksen
myyntiä sekä parantamaan yrityksen asemaa markkinoilla. Asiakkaiden tarpeiden tulisi olla lähtökohta
yrityksen tuotekehitykselle.
Opinnäytetyön tuotekehityksen lopputuote on kelkkasafari Taivalkoskelta Iso- Syötteelle, johon sisältyy
liitännäispalveluna pilkkikalastus sekä ruokailu. Tuote antaa asiakkaille mahdollisuuden kokea elämyksiä
talvisen luonnon ympäröimänä. Taivalkosken ja Pudasjärven erämaamaisemat antavat erinomaiset
mahdollisuudet kyseiseen tarkoitukseen.