Kalakaverin retki
Butina, Natalia (2007)
Butina, Natalia
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2007
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002102057
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002102057
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä saadaan yleiskuva kalastusmatkailusta ja sen yritystoiminnasta Suomessa sekä tutustutaan kalastusasiakkaiden
motiiveihin. Tuotekehityksen teoriaosassa tarkastellaan uuden tuotteen suunnittelemisen tärkeät
asiat vaiheittain.
Opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää ohjelmapalveluyritys Sudensuulle uusi kalastustuote, jonka kohderyhmänä
ovat kouluikäiset lapset. Tuotteen kehittämisprosessin aikana käytetään avuksi yrityksen olemassa olevat
tuotteet sekä analysoidaan muiden yritysten kalastuspalveluiden tarjontaa lapsiasiakkaille.
Tuote sisältää kolme osiota: opetus, kalastus ja hauskanpito. Kalastusretkellä lapset oppivat kalastukseen liittyviä
perusasioita, kokeilevat itse kalastamista järven rannalta sekä pitävät hauskaa leikkien kala-aiheisia leikkejä ja pelejä.
Yksinkertaisen ohjelman avulla kalastuksesta saadaan elämyksiä tuottava tuote. Kalastustuote on suunniteltu
niin, että se on helposti järjestettävä ja räätälöitävä asiakkaiden toiveiden mukaan.
Tuotteistamisen lopussa testataan miten tuote toimii käytännössä valitun kohderyhmän kanssa. Kyselylomakkeen
tulosten perusteella saadaan palautteita kalastusretken toimivuudesta sekä parannusideoita lapsiasiakkailta.
Tulevaisuudessa on tarkoitus tehdä Kalakaverin retken talviversio, pilkkimistä lapsille, sekä kääntää se venäjäksi ja
englanniksi. Yrityksen entisten markkinointikanavien kautta tavoitellaan asiakkaita seuraavalle kesälle.
motiiveihin. Tuotekehityksen teoriaosassa tarkastellaan uuden tuotteen suunnittelemisen tärkeät
asiat vaiheittain.
Opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää ohjelmapalveluyritys Sudensuulle uusi kalastustuote, jonka kohderyhmänä
ovat kouluikäiset lapset. Tuotteen kehittämisprosessin aikana käytetään avuksi yrityksen olemassa olevat
tuotteet sekä analysoidaan muiden yritysten kalastuspalveluiden tarjontaa lapsiasiakkaille.
Tuote sisältää kolme osiota: opetus, kalastus ja hauskanpito. Kalastusretkellä lapset oppivat kalastukseen liittyviä
perusasioita, kokeilevat itse kalastamista järven rannalta sekä pitävät hauskaa leikkien kala-aiheisia leikkejä ja pelejä.
Yksinkertaisen ohjelman avulla kalastuksesta saadaan elämyksiä tuottava tuote. Kalastustuote on suunniteltu
niin, että se on helposti järjestettävä ja räätälöitävä asiakkaiden toiveiden mukaan.
Tuotteistamisen lopussa testataan miten tuote toimii käytännössä valitun kohderyhmän kanssa. Kyselylomakkeen
tulosten perusteella saadaan palautteita kalastusretken toimivuudesta sekä parannusideoita lapsiasiakkailta.
Tulevaisuudessa on tarkoitus tehdä Kalakaverin retken talviversio, pilkkimistä lapsille, sekä kääntää se venäjäksi ja
englanniksi. Yrityksen entisten markkinointikanavien kautta tavoitellaan asiakkaita seuraavalle kesälle.