Asiakastyytyväisyyskysely - Lauttasaaren liikuntakeskus
Karjalainen, Elina (2008)
Karjalainen, Elina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2008
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002102070
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201002102070
Tiivistelmä
Opinnäytyöni on asiakastyytyväisyyskysely Lauttasaaren liikuntakeskukselle. Tutkimusongelmana oli selvittää
maaliskuussa 2008 uusiin tiloihin muuttaneen liikuntakeskuksen asiakkaiden tyytyväisyyttä uusiin tiloihin, palveluun
ja tuotteisiin. Tutkimusta pidettiin tärkeänä, sillä aiempaa tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä ei ollut.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella lomakekyselyllä toukokuussa 2008. Vastauksia saatiin kaikkiaan 133 kappaletta,
mikä on reilu 10 % tämänhetkisestä asiakasmäärästä. Vastaajat arvioivat Lauttasaaren liikuntakeskusta 1-5
asteikolla, jossa 5 oli erinomainen ja 1 huono. Tutkimusaineisto käsiteltiin SPSS- tilasto-ohjelman avulla.
Kysely vahvisti henkilökunnan etukäteen aavistamat tulokset. Jonkin verran tuloksissa ilmeni ristiriitaa, mutta
pääpiirteittäin asiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä liikuntakeskuksen toimintaan. Liikuntakeskus sai kokonaisarvosanakseen
4,28. Asiakkaat olivat kaikkein tyytyväisimpiä kuntosaliin, kun taas pukuhuoneisiin toivottiin eniten
muutoksia. Asiakkailta saatu palaute on arvo-kasta, palautteen perusteella liikuntakeskus pyrkii tulevaisuudessa
kehittämään palveluitaan asiakkaiden tarpeita vastaavaksi.
maaliskuussa 2008 uusiin tiloihin muuttaneen liikuntakeskuksen asiakkaiden tyytyväisyyttä uusiin tiloihin, palveluun
ja tuotteisiin. Tutkimusta pidettiin tärkeänä, sillä aiempaa tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä ei ollut.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisella lomakekyselyllä toukokuussa 2008. Vastauksia saatiin kaikkiaan 133 kappaletta,
mikä on reilu 10 % tämänhetkisestä asiakasmäärästä. Vastaajat arvioivat Lauttasaaren liikuntakeskusta 1-5
asteikolla, jossa 5 oli erinomainen ja 1 huono. Tutkimusaineisto käsiteltiin SPSS- tilasto-ohjelman avulla.
Kysely vahvisti henkilökunnan etukäteen aavistamat tulokset. Jonkin verran tuloksissa ilmeni ristiriitaa, mutta
pääpiirteittäin asiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä liikuntakeskuksen toimintaan. Liikuntakeskus sai kokonaisarvosanakseen
4,28. Asiakkaat olivat kaikkein tyytyväisimpiä kuntosaliin, kun taas pukuhuoneisiin toivottiin eniten
muutoksia. Asiakkailta saatu palaute on arvo-kasta, palautteen perusteella liikuntakeskus pyrkii tulevaisuudessa
kehittämään palveluitaan asiakkaiden tarpeita vastaavaksi.