Kuinka luoda pitkäkestoista sisältöä yhdistykselle sosiaalisessa mediassa : tapaus Pajatso
Lundberg, Jonna (2014)
Lundberg, Jonna
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405137446
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405137446
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan sosiaalisen median sisältösuunnitelman tekoa yhdistykselle.Työssä pohditaan mitä sisältösuunnitelmalla tavoitellaan ja millaisia keinoja se tarjoaa yhdistyksille kohderyhmien kiinnostuksen herättämisessä ja tehokkaan sisällön suunnittelussa. Tarkoituksena on käydä läpi sisältösuunnitelman perusteita ja sitä, mitä sillä tarkoitetaan,mitä hyötyä yhdistykselle sosiaalisessa mediassa ja kuinka sitouttaa kuluttajat.
Opinnäytetyössä keskitytään Facebookissa julkaistavaan sisältöön, ja tavoitteena luoda pitkäkestoinen sisältösuunnitelma yhdelle Raha-automaattiyhdistyksen Facebook-sivuista. Opinnäytetyö on osa kirjoittajan työharjoittelua yhdistyksessä.
Opinnäytetyössä käydään läpi sosiaalisen median hyötyjä ja haasteita yhdistykselle ja sitä miten sisältösuunnitelma vaikuttaa yhdistyksen kommunikointiin kohderyhmän kanssa.
Opinnäytetyössä keskitytään kohdeyhdistyksen sosiaalisen median käyttöön: mitä kanavia yhdistys hyödyntää, ja millaista sisältöä kullakin kanavalla tuotetaan? Työssä käydään yleisesti läpi myös optimointia sosiaalisen median avulla. Lopuksi tutkitaan, millaisia keinoja yhdistyksen yksi Facebook-sivuista tarvitsee sisältösuunnitelmassa ja mitä sillä halutaan saavuttaa. Osa sisältösuunnitelmasta on salaista tietoa, jota ei julkaista opinnäytetyössä.
Opinnäytetyössä korostetaan pitkäkestoisen sisällön tärkeyttä ja tavoitteiden saavuttamista sisältösuunnitelmalla. Sisältösuunnitelman avulla yhdistys luo tehokkaan ja käyttäjien mielenkiinnon herättävän pohjan sosiaalisen median kanavissa.
Opinnäytetyössä keskitytään Facebookissa julkaistavaan sisältöön, ja tavoitteena luoda pitkäkestoinen sisältösuunnitelma yhdelle Raha-automaattiyhdistyksen Facebook-sivuista. Opinnäytetyö on osa kirjoittajan työharjoittelua yhdistyksessä.
Opinnäytetyössä käydään läpi sosiaalisen median hyötyjä ja haasteita yhdistykselle ja sitä miten sisältösuunnitelma vaikuttaa yhdistyksen kommunikointiin kohderyhmän kanssa.
Opinnäytetyössä keskitytään kohdeyhdistyksen sosiaalisen median käyttöön: mitä kanavia yhdistys hyödyntää, ja millaista sisältöä kullakin kanavalla tuotetaan? Työssä käydään yleisesti läpi myös optimointia sosiaalisen median avulla. Lopuksi tutkitaan, millaisia keinoja yhdistyksen yksi Facebook-sivuista tarvitsee sisältösuunnitelmassa ja mitä sillä halutaan saavuttaa. Osa sisältösuunnitelmasta on salaista tietoa, jota ei julkaista opinnäytetyössä.
Opinnäytetyössä korostetaan pitkäkestoisen sisällön tärkeyttä ja tavoitteiden saavuttamista sisältösuunnitelmalla. Sisältösuunnitelman avulla yhdistys luo tehokkaan ja käyttäjien mielenkiinnon herättävän pohjan sosiaalisen median kanavissa.